Birthdayparty - Reisverslag uit Londen, Verenigd Koninkrijk van Anne Zijleman - WaarBenJij.nu Birthdayparty - Reisverslag uit Londen, Verenigd Koninkrijk van Anne Zijleman - WaarBenJij.nu

Birthdayparty

Door: annezijleman

Blijf op de hoogte en volg Anne

12 Februari 2011 | Verenigd Koninkrijk, Londen

Dinsdag was India Rose jarig, en dat moest natuurlijk groots gevierd worden. Deze week stond dan ook in het teken van verjaardagfeestjes en heel veel taart!

Maandag moest ik heel de dag op India Rose passen, vanaf half 11 tot iets van half 6. Het is nog best lastig om zo'n kind heel de dag te vermaken, zou af en toe erg graag willen dat ze gewoon naar school ging ofzo. Maar helaas, dat is niet het geval. We hebben op haar kamer gespeeld (standaarddingen als spelen met de doktersset en haar theeset, wat ik nu toch al wel een beetje zat ben). 's Middags zijn we weer naar een overdekte speeltuinachtig iets gegaan, dit keer ergens anders. Ze vond het in het begin erg leuk en had het heel erg naar haar zin, maar na een half uur wilde ze alweer naar huis! Ik vond het een beetje vroeg om al naar huis te gaan dus ben met haar naar het Greenwich park gelopen waar een grote speeltuin is, toen heeft ze daar een tijd geschommeld (ze is gek op schommelen, en ik maar duwen heel de tijd..). Nou toen had ze honger en dorst dus ik met haar in de buggy naar de winkels gelopen om wat te gaan kopen, maar onderweg viel ze in slaap! Toch maar doorgelopen naar de supermarkt, en wat voor mezelf gekocht haha! Toen een poging gedaan om naar huis te lopen (normaal ga ik vanaf daar met de bus, maar ik wilde even kijken of je het ook kon lopen, ze lag toch lekker te slapen). Dat was uiteraard geen goed plan, op een gegeven moment had ik geen idee meer waar ik was en alles lijkt hier op elkaar! Gelukkig zag ik ergens een treinstation wat 1 halte verwijderd was van Charlton, en toen heb ik er maar voor gekozen om de trein te nemen, omdat het wel heel onwaarschijnlijk was dat ik de weg nog zou kunnen vinden.

Dinsdag was ze dan jarig! 's Ochtends cadeautjes gegeven (vel stickers, iets om zelf armbandjes te maken en een soort bord waar je op kunt tekenen). Ze vond het allemaal erg leuk! Van haar ouders kreeg ze een klein fietsje, een lego dierentuin en een treinset (met rails enzo). En van die 2 Australiërs kreeg ze een taart. 1 van de mooiste en lekkerste taarten die ik ooit heb gezien! Ze waren er maandag heel de dag mee bezig geweest en hij was echt bizar mooi en groot. Na het ontbijt en de cadeautjes moest ik oppassen en rond 2 uur zijn we naar een soort café gegaan waar haar opa&oma en tante ook waren. Daarna met z'n allen weer naar huis om een stukje van die heerlijke taart te eten. Was een leuke dag!

Zoooo ik schrok me even dood! Ik klikte deze site perongeluk weg dus ik dacht neee daar gaat mijn verslag. Maar gelukkig stond ie weer toen ik het weer opstarte dus kan gewoon weer verder waar ik was gebleven haha.

Woensdagochtend was ik vrij. Of nouja vrij, ik moest eerst even het huis opruimen (was zo'n rotzooi!) en had daarna nog een paar uurtjes vrije tijd. Ben in de buurt rond wezen lopen door het park hier. Er zijn hier zoveel parken, dat is niet normaal! Ennn ik heb dus een tennisbaan ontdekt hier een paar minuten vandaan. Die gewoon open is en waar je dus gewoon kan gaan tennissen wanneer je wilt. Beetje jammer dat ik geen spullen heb, en geen mensen ken waarmee ik kan gaan tennissen. Hoop echt dat ik binnenkort iemand ontmoet die kan tennissen en die even een racket aan mij wil uitlenen. Want mis het toch best wel. Sporten in het algemeen trouwens, wil echt weer wat gaan doen! Maar om nou te gaan hardlopen hier zie ik ook niet echt zitten, er zijn hier zoveel heuvels! Dus binnenkort maar even kijken of er ergens een sportschool of iets is, of een trapezelesje aanvragen haha. Op weg naar huis weer verdwaald! Maar na wat rondgelopen te hebben toch de goede weg gevonden gelukkig. En ik kwam onderweg ook nog eens een rare man tegen (donker, klein, lang haar, jaar of 40), die mij erop wees dat het heel gevaarlijk was dat ik met mijn ipod op liep, want dan kon ik het verkeer niet horen. hahaha, toen moest ik wel even heel hard lachen. 's Middags weer geprobeerd India Rose te vermaken en ik moest haar 's avonds op bed leggen. Nou, drama! Helemaal huilen en krijsen en schreeuwen om haar vader en moeder. Die waren gelukkig wel thuis dus op een gegeven moment kalmeerden zij haar maar. Ze heeft echt van die buien, het ene moment vindt ze me helemaal geweldig en komt ze steeds naar me toe enzo, en het volgende moment wil ze alleen maar haar moeder en vader en kijkt ze me niet aan. (Ik hoor haar nu trouwens ook beneden huilen en schreeuwen I need my mummyyy!) Heel vervelend is dat, maargoed het is ook wel weer logisch dat ze nog een beetje aan alles moet wennen. Morgenavond zijn allebei haar ouders weg (Alex zit nu in China voor een paar dagen voor zijn werk, en Moira moet tot laat werken), dus hopen dat ze dan wel normaal doet.. Woensdag zijn die 2 uit Australië trouwens ook vertrokken (ze zouden eigenlijk dinsdag gaan maar ze hadden hun vlucht gemist haha), en zoals verwacht was ik vanaf toen degene die moest gaan koken. Ging Alex helpen met kip en groenten te maken. Hij had 2 hele kippen!!! Met botten er nog in en poten er nog aan enzo, zooooo vies. En die ging hij in stukken hakken. Nou daar kon ik echt niet naar kijken, gatverdamme. Toen de stukken in de pan gelegd en moest ik ze af en toe omdraaien. Zelfs daarvan kreeg ik steeds rillingen en ging ik bijna over mijn nek. Ik hou daar echt niet van en ik zat ook heel de tijd 'iehl bah nasty nasty'. Dus volgens mij is het wel duidelijk dat ze geen kip hoeven te verwachten als ik kook!

Donderdag was het voor het eerst echt vies weer, heel de tijd regen enzo. Lekker de hele dag binnen gebleven en met India en haar nieuwe speelgoed gespeeld. Ze is trouwens gek op olijven en avocado en van nog een paar rare dingen die kleine kinderen helemaal niet horen te lusten, echt heel grappig! Donderdagavond weer gekookt. Een simpele pasta, maar was erg lekker (vond de rest gelukkig ook).

Gister met India naar de speeltuin hier in de buurt geweest (kon 'm dit keer wel vinden!) en was 's middags vrij. Ben even naar het winkelcentrum hier in de buurt geweest. Heb trouwens een nieuwe site ontdekt voor au pairs, waar ik buitenlandse au pairs kan ontmoeten. Dus heb nu ook contact met wat andere meisjes, uit o.a. Duitsland en Frankrijk. Wie weet ga ik daar binnenkort wat mee doen.

Vandaag vierde India Rose haar verjaardag voor familie en vriendjes en vriendinnetjes. Het was in de circusschool en ze hadden een grote trampoline neergezet en een springkussen. Waren ook wat vrienden van haar ouders en heb met een aantal mensen gesproken. Ook was er nog een klein optreden van een meisje aan de trapeze. Echt bizar wat die allemaal uitvoerde, doodeng! Moet er dus toch nog wel even goed over nadenken of ik wel lessen wil gaan volgen daar haha! Vavanond niks te doen. We moeten (uiteraard) nog eten en daarna lekker een filmpje kijken ofzo.

Hoorde trouwens dat jullie bij mijn vorige verslag een leeg mailtje hadden ontvangen. Heel vreemd! Hoop dat het nu wel goed gaat en duidelijk is dat ik een nieuw verslag heb geplaast..

  • 12 Februari 2011 - 23:48

    Jettie:

    Hoi Anne,

    Genoten van je verslag!
    Leuk de foto's, huiskamer wel heel wat anders dan je gewend bent
    thuis :-)
    India Rose lijkt me een lief meisje.
    Goede komende week toegewenst en wie weet kun je op die site voor au pairs wel een leuk tennismaatje scoren.

    Eet smakelijk (geen kip hoop ik)

    Groetjes Jet

  • 13 Februari 2011 - 12:52

    Margreet:

    Heel leuk om je verslagen te lezen, Anne. En zo uitgebreid! Je houdt op deze manier niet alleen ons Hollanders op de hoogte maar je houdt meteen een dagboek bij. Errug leuk 'voor later'...
    Vraagje: begin je al in het Engels te denken en te dromen???
    ENJOY !!!

  • 13 Februari 2011 - 17:17

    Anne:

    Nee ik denk nog gewoon in het Nederlands haha! En het gebeurt ook nog wel eens dat er zomaar en Nederlands woordje tussendoor komt als ik wat in het Engels zeg.
    Maaar, toen ik vorige week met die Nederlandse meisjes wat ging doen en heel de dag Nederlands praatte, had ik juist weer dat ik af en toe een Engels woord tussendoor zei, dus dat is dan wel weer grappig!

  • 14 Februari 2011 - 12:53

    Tante Annie.:

    Hallo Anne,
    Ik heb genoten en gelachen over dit verslag.Dat wilde ik even laten weten.

    Tante Annie.

  • 14 Februari 2011 - 16:20

    Marly:

    Hallo Anne ,
    Happy Valentine !!!! Leuk je verslag te lezen...ach wat een schatje is India Rose om te zien , het kleine grietje was natuurlijk helemaal van slag door haar verjaardag , de spanning en de cadeautjes. De taart is inderdaad onwijs mooi , hoe krijgen ze hem zo hoog !!!! Nu niet meer verdwalen he...straks kom je echt niet meer thuis en kun je onder een boom gaan slapen. groetjes

  • 15 Februari 2011 - 17:23

    Lorrie:

    Heee lieverd!
    weer een super verslag hoor ;) lach me helemaal kapot om sommige dingen, ik hoor je het ook al echt zeggen!
    Zat even je foto's te bekijken en het is echt een super schattig kindje.. Ik hoop voor je dat ze nog wel een beetje aan je gaat wennen en niet heel de tijd om der vader en moeder vraagt!
    Oh en by the way, DIE TAART.. my goddd HEAVEN! haahhaa wat zouden we los gaan als we zo'n taart zouden krijgen.. (bij competitie bijv. ;) )
    De teams zijn trouwens bekend en ik zit met Elbert, Thomas, Rianne en Yora in het team! Best wel leuk opzich nog!:) volgend jaar weer samen hoor!!

    Nog heeel veeel plezier en ik wacht met smart op je nieuwe verslag hihi!
    dikke kusss!!

  • 15 Februari 2011 - 21:44

    Marijke En Julia:

    Nou, Anne, we zijn blij dat je richtings-gevoel eindelijk tot zijn recht is gekomen.
    Het vermaken van I-R blijkt toch nog best lastig hè? Misschien een video van "de nanny" kijken ;)
    Have fun!!!
    Liefs
    ps: gelukkig kan het nog rommeliger dan bij ons thuis, zoals aan de foto's te zien is ha-ha

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Verenigd Koninkrijk, Londen

Mijn eerste reis

Au pair in Londen

Recente Reisverslagen:

29 Juli 2011

The end

16 Juli 2011

The goodbye

08 Juli 2011

Festival & Gay Parade

27 Juni 2011

Tennis, picknicken en Ice bar

13 Juni 2011

We're friends, aren't we?
Anne

Actief sinds 13 Nov. 2010
Verslag gelezen: 213
Totaal aantal bezoekers 52468

Voorgaande reizen:

13 September 2013 - 26 Januari 2014

Istanbul

30 Januari 2011 - 26 Juli 2011

Mijn eerste reis

Landen bezocht: