The end - Reisverslag uit Londen, Verenigd Koninkrijk van Anne Zijleman - WaarBenJij.nu The end - Reisverslag uit Londen, Verenigd Koninkrijk van Anne Zijleman - WaarBenJij.nu

The end

Door: annezijleman

Blijf op de hoogte en volg Anne

29 Juli 2011 | Verenigd Koninkrijk, Londen

Alsof ik nooit ben weggeweest! Zo voelt het een beetje.. Ook al is het toch nog wel wennen om weer thuis te zijn,het is ook allemaal weer zo normaal. Niks veranderd, alles en iedereen het zelfde gebleven en ik heb alweer helemaal mijn oude leventje opgepakt. Maar toch voelt het vreemd. Het is hier echt zo Nederlands!! Het viel me eerst nooit op maar nu zie ik allemaal Nederlandse vlaggen hangen, overal kazen in de stad, de sloten en iedereen op de fiets! Dat vind ik toch wel weer leuk hoor, om weer lekker overal heen te fietsen. En nu merk ik pas hoe grappig het eigenlijk is, dat iedereen hier gewoon fietst, zo typisch Nederlands, superleuk! Ik zal eerst even kort vertellen hoe mijn vakantie in Engeland was, voor ik verder vertel hoe het me allemaal bevalt weer terug te zijn.

Het laatste weekend in Londen was, eigenlijk net zoals alle andere weekenden, superleuk! Ik was natuurlijk lekker alleen thuis, dus zaterdagavond zijn er wat vriendinnen langs gekomen en hebben we met z’n allen gekookt en gegeten. Daarna uitgeweest, was een geslaagde avond!
Zondag lekker uitgerust en mijn koffer ingepakt want maandagochtend kwam Lisa! Heel leuk om haar weer te zien natuurlijk!! Gelijk doorgereisd naar Oxford, waar we aankwamen in ons backpackers hostel.. Kwamen we aan met onze enorme koffers, we werden best raar aangekeken, maar we konden er zelf uiteraard hard om lachen. We sliepen met z’n 10en op een kamer, wij en 8 andere meisjes. Gelukkig waren de kamers niet volgeboekt, zodat wij allebei een heel stapelbed konden toe eigenen, het onderbed voor onze spullen en het bovenbed om op te slapen! Het hostel viel alles mee gelukkig, er zat zelfs ontbijt bij. Stelde natuurlijk niks voor maar toch fijn! We zijn er ook niet veel geweest, overdag gingen we dingen bekijken en shoppen, dan eventjes terug naar het hostel (lag in het centrum) om uit te rusten en dan ’s avonds uiteten en uit! Oxford is een mooie stad, mooie universiteitsgebouwen en leuke winkels. Was ook een toren waar we zijn opgeklommen en dan had je een onwijs mooi uitzicht over de stad. Het weer was helaas niet super, bewolkt maar wel droog gelukkig! Donderdagochtend zijn we op weg gegaan naar Brighton, de kustplaats in het zuiden van Engeland. Toen we daar aankwamen regende het echt onwijs hard en dat is die dag niet veranderd. Ik was het adres vergeten dus we hebben ook nog een meer dan een uur Brighton doorgelopen op zoek naar een hostel waar we alleen de naam van wisten. Uiteindelijk gevonden en toen werd er open gedaan door een vampier. Dat was blijkbaar het werk van die man, om zich eng te verkleden. Z’n gezicht was wit geschminkt en hij had knalblauwe kleurlenzen in en vampieroren en een eng pak aan. Heel leuk welkom.. In Brighton hadden we een 2persoonskamer, wat toch wel een stukje beter was dan een kamer delen met 8 anderen. Donderdag hebben we een klein beetje de buurt verkend, maar vooral in een café gezeten en geschuild voor de regen. ’s Avonds uitgeweest in een heel leuke club! Vrijdag deden we het gordijn open en zagen we de zon voor het eerst die week! Wat waren we blij!! Gelijk onze zomerjurkjes en slippers aangetrokken natuurlijk, wat uiteindelijk iets te enthousiast geweest bleek te zijn, maar we wilden gewoon ons uiterste best doen om nog een klein beetje bruin te worden. We hebben over die onwijs leuke pier daar gelopen, lekker op het strand gezeten en de straatjes verkend. ’s Avonds heerlijk gegeten bij een heel goedkoop restaurant, alles was daar zo goedkoop echt vreemd! Heel anders dan Londen! Daarna nog even wat gedronken bij een leuke bar en toen terug gegaan naar het hostel.
Zaterdag scheen de zon weer, yes! Weer in onze jurkjes naar buiten gegaan en die dag was het nog een stukje kouder dan die dag ervoor. Beetje jammer, maarja, we waren al blij dat het niet meer zo regende als eerst. We hebben bij een heel mooi paleis, Royal Pavilion, gekeken, geshopt en ik ben in een attractie geweest waar je de lucht in werd geschoten! Superleuk!! Soort katapultachtig iets. Lisa mocht aan een touwtje trekken en toen vloog ik echt meer dan 20 meter de lucht in aan die touwen! En ook weer naar beneden, dat had een beetje iets weg van een bungeejump, alleen dan wat minder snel natuurlijk. Maar het was echt heel erg gaaf om te doen! En toen ik daar zo boven in de lucht zweefde zag ik al die mensen op de boulevard naar me kijken haha, ook heel leuk natuurlijk! ’s Avonds weer lekker gegeten en uitgeweest in een leuke club.
Zondagochtend weer terug naar Londen. Ook al vond ik Oxford en Brighton ontzettend leuk, ik kon niet wachten om weer terug te gaan! We hebben zondag in het park gelegen, was de eerst echte zomerdag! Maandag zijn we het centrum ingegaan. Nog even naar Hamleys (grootste speelgoedwinkel van Europa) en de nieuwe m&m winkel geweest, 4 verdiepingen met werkelijkwaar alles van m&m en m&m’s in alle kleuren! Heel grappig om te zien. Covent Garden nog even ingeweest en genoten van alle straatmuzikanten daar. Daarna heerlijk gegeten bij één van mijn favoriete restaurantjes in Londen, het mexicaanse Chiquito.

En toen was het dinsdag 26 juli, mijn aller, allerlaatste dagje in Londen. We zijn nog even naar the Hangar geweest zodat ik nog wat trapezekunsten kon laten zien haha en de rest van de dag bezig geweest met inpakken. Ik was heel erg bang dat ik veel te veel spullen had maar verbazingwekkend genoeg paste het allemaal!! Had al aardig wat kleren weggegooid en ik had uiteindelijk 2 koffers en 2 grote handtassen vol, maargoed ik was onwijs blij dat het allemaal paste! Daar gingen we dan, ook nog met Lisa’s koffer, tas en 2 tassen vol eten (we wilden natuurlijk wel goed voorbereid zijn op deze 2 uur lange treinreis!) op naar King’s Cross, waar onze Eurostar trein ging naar Brussel. Gelukkig hadden we hulp met onze koffers, anders werd het wel erg moeilijk om alles trap op trap af, metro in metro uit te sjouwen. Ik vond de trein heel erg fijn,veel minder gedoe dan met het vliegtuig, het maakte niet uit dat mijn koffer 2 keer zo zwaar was dan toegestaan is in het vliegtuig en 2 uurtjes reizen is prima te doen. We hadden die middag ontdekt dat er geen trein van Brussel naar Nederland ging, wat we eigenlijk van plan waren, dus dat was een klein probleempje. Gelukkig vond Lisa haar vriend het geen probleem om ons in Brussel op te komen halen dus dat was echt heel erg fijn! We hebben een uurtje naar ‘m gezocht, totdat bleek dat we op een ander station stonden dan we dachten (al is het niet zo heel raar dat we dachten dat ‘midi’ middel/centraal betekent in plaats van zuid toch..). Maargoed uiteindelijk toch goed gekomen en toen op naar Gouda. Zoals ik al zei, heel vreemd om weer terug te zien en alles terug te zien. Ons huis leek ineens zo enorm groot en netjes!! Ik was echt een beetje verbaasd, ik ben natuurlijk die enorme puinhoop gewend. Er wat een paar kaartjes voor me, wat ik heel erg leuk vond. Bedankt daarvoor Marly, Willeke, Ben&Jettie en Gerda&Remy! Ook stond er een welkom thuis tekst op het raam en had Sophie ballonnen in mijn kamer opgehangen, heel lief. Op mijn kussen lag een cadeautje, een fotolijstje met een foto van mij en India! Dus dat was een leuke thuiskomst :)

Woensdag gelijk getennist natuurlijk. Het ging nog goed ook, niet te geloven! Gister ook getraind en vandaag weer, zodat ik vanaf dit weekend weer lekker toernooien gaan spelen, heel veel zin in! Sommige dingen zijn echt nog wel heel erg wennen. Bijvoorbeeld dat iedereen om me heen Nederlands praat. Moet ook weer gaan uitkijken dat ik niet hardop over mensen praat want iedereen kan je weer verstaan helaas. En wat ook nog wel lastig is, is het verkeer! Ik ging woensdag naar Julia toe en ik fietste gewoon aan de linkerkant!! Heel stom! Na een paar minuten realiseerde ik me dat er iets niet helemaal goed zat en ik moest echt heel diep nadenken hoe het nou precies zat en toen besefte ik dat ze hier toch echt rechts rijden. Maar nu alweer ruim 2 daagjes in Gouda en alles wordt steeds normaler. Ook al langs Gewoon Gouds geweest om hallo te zeggen tegen mijn collega’s. Toch ook wel gezellig om daar weer te zijn. Maarja, ik heb een half jaar in Londen gewoond en ben elk weekend daar op stap gegaan dus het is wel een grote verandering om weer in Gouda te wonen. Ik mis Londen wel heel erg en ook alle mensen die ik daar ontmoet heb. Gelukkig zie ik mijn Nederlandse vriendinnen hier snel weer en ik hoop dat ik snel eens terug kan om India weer te zien!!

De tijd is echt omgevlogen, ik kan me nog zo goed herinneren dat ik daar op Stansted Airport aan kwam lopen en zij daar met z’n 3en op mij zaten te wachten. En nu is het dus alweer 6 maanden later en is alles voorbij. Ik ben zo ontzettend blij dat ik ervoor gekozen heb om dit te doen, dat ik voor dit gezin heb gekozen, dat ik de kans heb gehad om in Londen te wonen, dat ik zulke leuke nieuwe vriendinnen heb ontmoet en ik ben echt dankbaar voor alle geweldige dingen die ik heb mogen meemaken. Ik heb zoveel geleerd, zoveel gedaan, heb echt de tijd van mijn leven gehad en dit is een periode uit mijn leven die me altijd bijblijft.
Ik wil nog even zeggen dat ik het echt heel, heel erg leuk en lief vind dat er zoveel mensen zijn geweest die mijn verslagen lazen en genoten van mijn verhalen. En daarnaast natuurlijk nog even een extra bedankje voor die groep mensen die altijd trouw reageerde en zo meeleefde, ik vond het super om jullie reacties te lezen!!
Ik hoorde dat veel van jullie het jammer vinden dat de verslagen nu stoppen, maar hee ik ben weer thuis en nu kunnen jullie mij zien en alles in real life horen, dat is toch veeeel leuker haha!!

Liefs Anne

  • 29 Juli 2011 - 10:27

    Cheryl:

    Ik ging prongeluk met de auto ook bijna spookrijden. HAHA terwijl ik niet eens zelf in London heb gereden. zo raar! marreh het blijft wel raar he, zelfs na 2 weken voel ik me nog steeds beetje raar dat ik terug ben! Hopelijk zie ik je snel! Kuss

  • 29 Juli 2011 - 10:55

    Jettie:

    Hey An of nee nu moet ik weer hallo Anne schrijven :-)

    Leuk dit verslag te lezen. Had me er al bij neergelegd dat de leuke momenten van het lezen van al je gebeurtenissen voorbij waren.
    Nu dus toch nog op een grijze vrijdagmiddag genoten van je laatste verslag.
    Goed te lezen dat er veel dingen zijn waar je van geniet en logisch dat je andere dingen best mist.
    Maar als je straks aan je nieuwe studie begint richt je je weer daarop en blijven alleen de geweldige herinneringen aan die prachtige tijd.
    Heel veel plezier met alles en iedereen en denk erom, blijf aan de rechterkant van de weg.

    Zie je snel weer op je fiets voorbij scheuren.

    Groetjes

    PS Wij hebben ons ook een keer gek gezocht naar dat station in Brussel. Echt idioot om zuid midi te noemen. Zijn en blijven Belgen :-)

  • 29 Juli 2011 - 11:47

    Ellen:

    Inderdaad jammer dat de verslagen stoppen. Leuk om zo met jou en je moeder meegeleefd te hebben. Veel plezier met de tennistournooien, helaas is Nieuwerkerk al geweest.
    Ga ook van het studeren genieten. Veel succes en wie weet tot ziens.

  • 29 Juli 2011 - 12:05

    Margreet:

    Dat was weer een mooi verslag, Anne. Je laatste om je au-pair tijd in Londen af te sluiten. Ik vond het heel bijzonder om in de afgelopen 6 maanden 'over je schouder mee te mogen kijken' en mee te genieten van al je belevenissen. Wat je zegt: deze tijd zal je altijd bij blijven.
    Ik hoop je gauw weer te zien,
    liefs,
    Margreet

  • 29 Juli 2011 - 12:30

    Willeke:

    Ha die An,

    Jullie moeten wel heel vaak op straat hebben gevraagd; Can you make a picture of us???? maar goed, dat is natuurlijk "no problem". Nou Anne, hartelijk dank voor je uitgebreide reisverslagen. Mocht ik nog eens naar Londen gaan dan kom ik eerst even bij je langs voor de do's en de dont's.....

    Willeke

  • 29 Juli 2011 - 12:32

    Liesbeth:

    Hoi schat

    Zo raar, zit je thuis je laatste verslag te schrijven en ik kan niet wachten tot je het verstuurt, ik ben zo nieuwsgierig wat erin staat. Ik zal dit zo gaan missen! Je verhalen boeien gewoon door wat je beleeft en de manier zoals je alles beschrijft.
    Nu heb ik je weer heerlijk thuis en moet ik oppassen niet te veel aan je hoofd te zeuren, want ook dat ben je niet meer gewend. Ik ga hier mijn uiterste best voor doen....
    Voordat je het besluit nam om naar Londen te gaan, heb je aan velen gevraagd of je het moest doen ja of nee terwijl je zelf wist dat je er heel veel zin in had. Zo fijn dat je doorgezet hebt, want je hebt meer genoten dan je ooit had kunnen denken. Omdat je het zo vreselijk naar je zin had, was het gemis voor ons ook minder groot. We hadden veel mailcontact, dus we hebben je goed gevolgd. Twee keer jou bezocht in Londen en ik snap dat je zo enthousiast was, ik ben dat ook inmiddels.
    Je kan zo vaak terug als je wil, een logeeradres heb je voor het hele leven. Je had het qua gezin niet beter kunnen treffen en ook India Rose was een voltreffer!
    Maar goed, je zit weer thuis. Iets saaier, maar ook weer heel fijn.
    Vanavond komt je zus terug van vakantie en is ons gezin weer compleet!!!
    Van alle verslagen laten we een boek maken zodat je de stad Londen, het au pair gezin, je belevenissen en je nieuwe vriendinnen nooit meer zult vergeten.
    En nogmaals....welkom thuis lieverd!

  • 31 Juli 2011 - 09:34

    Imke:

    Leuk verslag. Ik zie het trouwens al helemaal voor me dat je aan de andere kant aan het fietsen bent. Geniet nog even van je vakantie en succes met tennissen. Ik zie je snel weer en anders tot de uit-week!
    kus

  • 03 Augustus 2011 - 19:45

    Tante Annie.:

    Hallo Anne.
    Hier toch nog een late reactie op je reisverslag.Ik heb wel gedacht aan je thuiskomst,maar Jan en Lotte zijn komen logeren.Ik heb niet veel tijd achter de computer door gebracht.
    Vandaag zijn ze ze weer thuis en zondag gaan we ze weer halen.Lotte
    heb ik in laten schrijven voor het huttendorp.Zo Anne,je weet de reden
    nu.Ik zeg dit toch nog èèn keer, ik heb echt genoten van je reis verslagen.Dag Anne.
    Tante Annie.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Verenigd Koninkrijk, Londen

Mijn eerste reis

Au pair in Londen

Recente Reisverslagen:

29 Juli 2011

The end

16 Juli 2011

The goodbye

08 Juli 2011

Festival & Gay Parade

27 Juni 2011

Tennis, picknicken en Ice bar

13 Juni 2011

We're friends, aren't we?
Anne

Actief sinds 13 Nov. 2010
Verslag gelezen: 957
Totaal aantal bezoekers 52527

Voorgaande reizen:

13 September 2013 - 26 Januari 2014

Istanbul

30 Januari 2011 - 26 Juli 2011

Mijn eerste reis

Landen bezocht: