The goodbye - Reisverslag uit Londen, Verenigd Koninkrijk van Anne Zijleman - WaarBenJij.nu The goodbye - Reisverslag uit Londen, Verenigd Koninkrijk van Anne Zijleman - WaarBenJij.nu

The goodbye

Door: annezijleman

Blijf op de hoogte en volg Anne

16 Juli 2011 | Verenigd Koninkrijk, Londen

Veel van jullie dachten bij de laatste verslagen steeds dat het de allerlaatste is maar neehoor!! Zolang ik hier ben blijf ik lekker schrijven, dus jullie zijn nog even niet van me af!

Gister was het dan zover: Alex, Moira en India Rose gingen op weg naar Frankrijk en ik moest dus afscheid van ze nemen. Heel erg jammer!! Zag er best wel tegenop, vind het echt geen leuk idee dat ik ze nu niet meer zal zien. Gelukkig was de laatste week ontzettend leuk en hebben we het allemaal goed afgesloten.

Zaterdag natuurlijk de leuke avond met (bijna) alle meiden. We hebben eerst weer bij onze ‘stamclub’ Tiger Tiger gegeten en toen een heel erg leuke avond daar gehad tijdens het uitgaan. Wel raar om daar nooit meer te komen, zal wel wennen worden om weer in Gouda uit te gaan, waar de grootste club minstens 10 keer zo klein is en waar we gewoon weer in onze spijkerbroeken en sneakers uitgaan. Zondag even met Inge, Carmen en Noor naar Spitafields Market geweest, heel gezellig en leuk marktje maar we hebben er helaas niet veel van gezien. Toen bij de Mac Donalds gegeten en toen allemaal weer naar huis gegaan want we waren toch wel heel erg moe van die avond ervoor.

Maandag begon mijn laatste weekje als au pair. India realiseerde zich het wel goed dat ik weg ging en het de laatste paar dagen waren dat we elkaar zouden zien. Ik kreeg deze week extra veel knuffels en kusjes van haar! Maandagochtend rond een uurtje of 10 kwam Alex trouwens ineens mijn kamer binnen terwijl ik nog heerlijk lag te slapen. Zegt hij: heb je me niet gehoord? Nee wat is er dan?? Bleek dat hij een half uur lang heeft aangebeld, op de ramen geklopt heeft en mijn naam heeft geschreeuwd, omdat hij de sleutel niet bij zich had en het huis dus niet binnen kon komen. En ik sliep er gewoon lekker doorheen! Hij heeft uiteindelijk op het dak moeten klimmen en door een klein raampje bij de badkamer naar binnen moet klimmen, haha wat een grap.
Dinsdagochtend allerlaatste trapezeles! Ook jammer hoor, dat ik dat niet meer kon doen. Vond het echt heel erg leuk! Heb heel veel geleerd en ben er echt een stuk sterker door geworden, had ik nooit gedacht in het begin, toen ik in mijn eerste les zo zat te klunzen en de dagen die volgden niet meer kon lopen door enorme spierpijn. Maar ben wel heel erg blij dat ik dit heb kunnen doen, is toch even wat anders dan tennis, voetbal en al die andere standaardsporten.
Woensdagavond is Alex’ moeder terug gegaan naar Australië. Ze was echt heel erg aardig dus wel leuk dat ik haar ontmoet heb! We zijn daarna met z’n 4en uiteten geweest, als afsluiting. Was echt heel erg leuk en toen ik woensdagavond daarna nog even foto’s zat te terug te kijken vond ik het toch wel een heel moeilijk idee dat het gewoon bijna over was.
Donderdag ook een onwijs leuke dag gehad, ben namelijk met India naar the London Zoo geweest! Wilde ik eigenlijk altijd al een keertje heen en vond het dus heel leuk dat Moira met het idee kwam om daar samen heen te gaan met India, om ons laatste dagje samen te vieren. We hadden geluk met het weer, was eindelijk een keer zonnig, en we hebben heel veel gezien. Was wel een leuke dierentuin maar ik had het spectaculairder verwacht eigenlijk. Blijdorp is leuker moet ik zeggen haha! Maar we hebben een heel gezellige dag gehad met z’n tweeën, heel veel gelachen en weer lekker veel foto’s gemaakt! Die avond nog even met z’n 4en gegeten en toen heb ik mijn cadeautjes gegeven. Had geen idee wat ik aan Alex en Moira moest geven en heb uiteindelijk een usb-stick gekocht waar ik alle foto’s en filmpjes van mij en India op heb gezet, voor allebei een tijdschrift, een doos chocolaatjes en een kaartje! Voor India had ik een hartjesfotolijstje met een foto van ons 2en erin, een luchtbed voor op vakantie en een kleur- en stickerboekje. Was ze allemaal heel erg blij mee en toen ze alles had uitgepakt kwam ze naar me toe, kroop ze op m’n schoot en kreeg ik een heeeel dikke knuffel haha zo lief! Ik heb trouwens ook eindelijk de foto’s van hun gekregen van het Lake District en nog een paar van de shows en festivals, ennn ik heb ook eindelijk een foto van ons 4en, waar veel van jullie heel erg benieuwd naar waren! Dus die zal ik allemaal bij dit verslag doen.
’s Avonds heb ik India naar bed gebracht en toen ik haar aan het voorlezen was viel ze in slaap, ze was helemaal uitgeput. Toen ze daar zo lief naast me lag te slapen vond ik het ook wel weer even moeilijk dat ik haar gewoon ga achterlaten en voorlopig niet ga zien.

Gisterochtend gingen ze al vroeg weg want ze gingen eerst nog even naar India’s school voor één of andere afscheidspicknick. Veel tijd om afscheid te nemen was er dus niet maar we hebben elkaar allemaal even een dikke knuffel gegeven en we zijn gelukkig niet in tranen uitgebarsten. Ik heb het er minder moeilijk mee dan ik dacht. Maar volgens mij realiseer ik het me allemaal nog niet zo goed omdat ik hier nog gewoon ben! Ook al zit het mijn au pair werk erop, mijn avontuur hier gaat nog een paar dagen door! Alex en Moira zeiden ook dat we echt contact moeten blijven houden en dat ik altijd langs mag komen, en dat ga ik zeker doen!!!

Nu nog even genieten van het laatste weekendje Londen met mijn vriendinnetjes die hier nog zijn en dan maandagochtend komt Lisa! 3 daagjes Oxford, 3 daagjes Brighton, dan naar ‘huis’ in Londen om mijn spullen op te halen en hier nog wat leuks doen voor 2 dagen en dan dinsdag de 26e tijd om de trein te pakken naar Nederland. Ik was de treintickets voor Lisa en mij kwijtgeraakt echt superdom. Ze waren ineens uit mijn mailbox verdwenen dus ik was echt bang dat ik nieuwe moest gaan kopen! Maar toen heb ik de organisatie gebeld (waar ik een man aan de telefoon had die op de helft van het gesprek zei: Zullen we dan nu maar verder gaan in het Nederlands? Hij bleek gewoon Nederlands zijn en ik zat in het begin onwijs moeilijk te doen om alles in het Engels uit te leggen, had hij wel even eerder mogen melden!) en ze konden ze gelukkig opnieuw opsturen. Dus over 10 dagen ga ik Londen echt verlaten en wordt mijn woonplaats weer gewoon het o zo bruisende Gouda. Ik weet niet of ik daar zo blij mee ben.. Maar ik weet wel dat ik superveel zin heb om iedereen weer te zien!
Ik zal als ik thuis ben nog even wat laten horen hoe de vakantie is geweest en hoe het is om weer thuis te zijn, en dat is dan wel echt mijn allerlaatste reisverslag!

Heel veel liefs, voor de laatste keer, uit LONDEN!

  • 16 Juli 2011 - 15:58

    Ellen:

    Leuke foto's, stoer hoor dat afscheid. Nog veel plezier in Londen en een goede reis terug.

  • 16 Juli 2011 - 16:11

    Jettie:

    Hey Anne,

    Fijn weer wat van je te lezen.
    Ben gisteren thuisgekomen na een weekje Limburg dus had eerst gisteravond je vorige versalg gelezen en nu weer deze nieuwe.
    Leuke foto's, inderdaad leuk om jullie zo met elkaar te zien (the whole family).
    Gek he, je bent er op het einde een soort van klaar mee en als het afscheid nemen dan daar is voelt het toch weer heel anders.
    Maar ja meis je bent altijd welkom bij ze dus mocht je ze erg missen kan je altijd nog lekker een weekendje naar Londen en heb je meteen een goedkope slaapplaats :-)
    Wat een giller dat je zo heerlijk lag te slapen en niets hebt gehoord toen Alex zijn sleutel was vergeten.
    Ik ken dat, slaap ook altijd zo vast.
    Nog hele leuke laatste 10 dagen toegewenst en een goede terugreis (fijn dat het weer in orde is met je ticket).

    Groetjes uit een uitgestorven (is echt helemaal niemand meer in Gouda, was net in de stad en was zo'n beetje de enige) en zeer regenachtig Gouda


  • 17 Juli 2011 - 02:35

    Cheryl:

    Het is inderdaad heel leuk om iedereen weer te zien.. maar het lijkt ook alsof je nooit bent weggeweest, vind het heel rot eigenlijk om hier weer thuis te zijn.. mis jullie!

  • 19 Juli 2011 - 15:29

    Tante Annie.:

    Hallo Anne.
    Ik kan me haast niet voorstellen dat het je laatste verslag uit Londen is.
    Ik zal het echt missen.Je zal denk ik veel aan die tijd terug denken.In Gouda zie ik je niet in de trapeze hangen.Het is wel weer erg leuk om je Goudse vriendinnen te zien.
    Je zal de draad wel weer gauw oppakken.Ze zeggen wel eens als je iets leuks mee maakt,dat nemen ze je niet meer af,en dat is waar.De foto`s blijven en dat is een leuke herinnering.Dag Anne ik wens je een goede reis........Tante Annie.

  • 19 Juli 2011 - 18:11

    Margreet:

    Met liefs uit Londen... net als het liedje van Blof. Inderdaad best wel emotioneel dat je na een half jaar nu steeds 'de laatste keer dit, de laatste keer dat' meemaakt. Er leek geen einde aan je avontuur te komen maar dat komt er nu toch aan. Weet, lieve Anne, dat er veel mensen hier van je houden en op je wachten !!!
    Tot gauw ziens,
    Margreet

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Verenigd Koninkrijk, Londen

Mijn eerste reis

Au pair in Londen

Recente Reisverslagen:

29 Juli 2011

The end

16 Juli 2011

The goodbye

08 Juli 2011

Festival & Gay Parade

27 Juni 2011

Tennis, picknicken en Ice bar

13 Juni 2011

We're friends, aren't we?
Anne

Actief sinds 13 Nov. 2010
Verslag gelezen: 403
Totaal aantal bezoekers 52528

Voorgaande reizen:

13 September 2013 - 26 Januari 2014

Istanbul

30 Januari 2011 - 26 Juli 2011

Mijn eerste reis

Landen bezocht: