Festival & Gay Parade - Reisverslag uit Londen, Verenigd Koninkrijk van Anne Zijleman - WaarBenJij.nu Festival & Gay Parade - Reisverslag uit Londen, Verenigd Koninkrijk van Anne Zijleman - WaarBenJij.nu

Festival & Gay Parade

Door: annezijleman

Blijf op de hoogte en volg Anne

08 Juli 2011 | Verenigd Koninkrijk, Londen

Ik zal om te beginnen even melden dat het hier een ontzettend lekker zomerweertje is met heel veel regen en bewolking. Ik heb de zon nog niet vaak gezien deze zomer en ik word er niet bepaald vrolijk van! Moest vanochtend India naar school brengen, lekker op de fiets in de regen, lekker zeiknat geworden, heerlijk. Ik zou zo gaan tennissen (gister eigenlijk al, maar toen regende het ook al) maar dat gaat nu natuurlijk ook niet door. Dus ik wil nu eigenlijk het liefst gewoon lekker achter de tv gaan zitten, maar die oma uit Australië die er nu is, zit beneden keiharde klassieke muziek te luisteren. Dus ik heb mezelf maar opgesloten in mijn kamer en heb niet veel meer te doen dan weer eens reisverslag te schrijven!

Afgelopen week ben ik maandagavond met Cheryl naar Mama Mia geweest. Superleuk! Echt een onwijs leuke musical. We hadden ons eigen balkonnetje aan de zijkant van het theater. De minste plekken eigenlijk maar het was wel grappig om daar zo met z'n 2en te zitten, we voelden ons toch wel een beetje VIP's haha! India was dinsdag ziek en ging niet naar school. Ik moest dus al ’s ochtends oppassen en kon helaas niet naar trapezeles. Ben toen woensdagmiddag gegaan om gewoon even zelf te trainen. Heb het natuurlijk niet meer al te vaak (nu nog maar één keer) dus vond het wel leuk om nog even mijn moves te oefenen haha. Ik had geluk want ze gingen met z’n allen donderdag en vrijdag naar opa&oma, dus ik was lekker vrij! Ben donderdag eerst naar de wisseling van de wacht bij Buckingham Palace geweest. Had ik nog nooit gezien en dat moet je natuurlijk wel meegemaakt hebben! Ik vond er alleen helemaal niks aan! Heb er een uur gestaan waarvan 50 minuten gewacht en naar een schreeuwende politieagent geluisterd die de orde probeerde te houden, en 10 minuten even wat paarden en wachters langs zien komen. Was opzich wel een spektakel, waren echt een hoop wachters en was ook muziek enzo, en het was niet normaal druk! Maargoed ik was blij toen het afgelopen was en ik daar weg kon. Toen ben ik naar Westfield gegaan, het grote, mooie winkelcentrum in het westen van Londen. Ik dacht ik ga voor de laatste keer is even goed shoppen en heel veel kopen! Nou het enige wat ik gekocht heb is wat te eten, drinken en een tijdschrift. 4 uur daar rondgelopen, alle winkels grondig doorzocht en helemaal geen leuke kleren gezien, behalve 2 jurkjes en die waren niet in mijn maat. Echt balen!
Vrijdag was het Wireless festival in Hyde Park! Hadden we al een paar maanden geleden kaartjes voor moeten kopen (ik ging met Ilse, Cheryl en vriendin van Cheryl) en er kwamen heel leuke en bekende artiesten: Bruno Mars, Tinieh Tempah, David Guetta, Alexis Jordan en Black Eyed Peas! Ze waren allemaal heel erg goed en het was heel erg leuk om ze live te zien! Was alleen jammer dat Cheryl en ik besloten naar de wc te gaan net voordat David Guetta kwam. Toen we naar de wc liepen zagen we alle mensen al richting het podium stormen dus het zou moeilijk worden om die andere 2 terug te vinden. Bij de wc was het ook gekkenhuis en Cheryl en ik raakten elkaar kwijt! Ik ben alleen terug gegaan om te kijken of ik nog bij Ilse en Anouk kon komen maar dat was geen doen. Toen ben ik maar aan de zijkant blijven staan en heb gelukkig nog wel iets kunnen zien. Cheryl geprobeerd te smsen en te bellen maar het bereik was heel slecht. Ik hoopte dat ik ze na David Guetta terug zou vinden en we met z’n 4en naar de Black Eyed Peas konden kijken maar helaas, niet meer gevonden. Heb Ilse even aan de telefoon gehad maar het was gewoon te druk om ze te kunnen vinden en voor de rest hebben we elkaar niet meer kunnen bereiken. Echt heel erg balen! Heb gewoon de helft van de dag alleen gestaan, nou dan is het toch wel een beetje verpest.
Zaterdag ben ik naar de Gay Parade geweest. Was wel grappig om te zien en ik vond het vooral leuk dat ik uit het niets Blue (die boyband, weet niet of jullie ze kennen? Waren een paar jaar geleden best bekend in Nederland en ze hebben Engeland dit jaar op het Songfestival vertegenwoordigd) langs zag komen! Ik snel in mijn tas zoeken voor mijn camera maar die was ik vergeten zo slim als ik ben, helaas! Daarna lekker in het park gezeten met zijn allen en toen richting TigerTiger gegaan waar we zouden gaan eten en uitgingen. Was echt een onwijs leuke avond, weer één van de betere! Moest wel de laatste trein naar huis pakken want zondag stond er weer een festival op de planning. Deze keer ook dichtbij gelukkig, in Eltham. Was heel anders dan die van de week daarvoor, deze was veel stiller en minder leuk. Maar het was daar wel heel erg mooi en de show was zoals gewoonlijk ook weer leuk om te zien! Een paar van mijn vriendinnen zijn nog gekomen, ze kwamen alleen toen de show al een uur was afgelopen dus dat was wel jammer. Maargoed we hebben nog even met z’n allen daar gezeten en toen ben ik met ze meegegaan om lekker uiteten te gaan voor de verandering! Was ook weer een gezellig dagje, al met al een lang en geslaagd weekend dus!
Maandag weer aan het werk gegaan. India is de laatste tijd niet op haar best. Ze is ook een beetje verkouden en aan het hoesten enzo dus dat zal er wel mee te maken hebben, maar ze is zo chagrijnig en heel de tijd huilen om niks en gewoon zeuren zeuren zeuren. Ik word er zelf ook ontzettend chagrijnig van! Gelukkig zitten er wel momenten tussen dat ze de vrolijke, grappige India is, zoals gister, en dan is het wel weer heel leuk om met haar te zijn!
Maandag zou ik trouwens gaan tennissen met die man. Stond ik daar om 11 uur was er niemand. Dus ik smsen, geen reactie. Ik een paar keer gebeld, nam hij niet op. Toen ben ik maar in mijn eentje gaan serveren, maar ik had maar 3 ballen dus moest meer van de ene naar de andere kant lopen dan dat ik kon serveren. Toen ben ik maar tegen een heel muurtje gaan slaan in het speeltuintje, maar na 2 ballen vloog mijn bal eroverheen. Toen ben ik maar naar huis gegaan. En daarna heb ik ook niks meer van ‘m gehoord echt zo vreemd! Dus toen had ik woensdag maar gesmst van hee waar was je nou? Ja oo sorry ik was het helemaal vergeten. Had ie toch wel even eerder uit zichzelf mogen smsen zeg!! Maargoed ik wil gewoon tennissen dus ik dacht ik doe maar normaal. Maarja nu met die regen gaat het moeilijk worden om nog te tennissen helaas.
Woensdag was Bina hier weer. Laatste keertje, ze gaat morgen namelijk op vakantie dus ik zal haar niet meer zien voordat ik wegga. Voor de rest niet heel veel boeiends meegemaakt deze week. Gister nog even wat gedronken met Ilse, Cheryl en Inge (Inge heeft hier ook een lange tijd gezeten als au pair en is een paar maanden geleden naar huis gegaan, en ze kwam nu even een weekendje langs!). Was gezellig. Heb afscheid moeten nemen van Cheryl want die ga ik waarschijnlijk niet meer zien. Afgelopen zondag ook al afscheid genomen van Anouk. Wel echt heel erg jammer hoor!! Maargoed we zijn in ieder geval van plan om elkaar nog vaak te gaan zien in Nederland dus ik zie ze hopelijk snel weer!
Vandaag heel de dag oppassen en morgenavond hebben we de ‘Party like it’s the last night of your life’ avond. Haha, het is voor velen het laatste weekend dus we gaan nog even goed feest vieren met z’n allen! Heb er heel erg veel zin in!
Dan nog 1 kort weekje werken en dan is het tijd om afscheid te nemen.. Ben heel erg benieuwd hoe dat gaat worden, ik laat het jullie snel weten!!

Veel liefs

  • 08 Juli 2011 - 13:54

    Ellen:

    Sterkete met afscheid nemen. en alvasat een goede reis.

  • 08 Juli 2011 - 20:04

    Marly:

    Hey Annetje ,
    Hoorde van Sophie die bij opa aan het eten was dat er weer een nieuw reisverslag was. Zit nu op school moest wat kopieren en kan snel even reageren op je laatste verslag. Nog 1 spannende laatste werkweek , afscheid nemen van iedereen en dan met Lisa naar Zuid Engeland. Iedereenn is hier ook weg Lies en Ton , Sophie morgen en wij woensdagochtend . Nog even alles eruit halen en dan is het alweer tijd brrr om aan je studie te beginnen. Jammer want ik keek altijd wel naar je leuke reisverslagen uit.
    Hier kan je weer tennissen dat is positief , het uitgaansleven zul je gaan missen maar ach...Utrecht is een leuke stad waar je weer nieuwe dingen gaat ontdekken. Ik moet wel lachen dat je zoveel pech hebt , vooral op het festival , gelukkig kan jij daar redelijk goed mee omgaan mag je mij ook leren !!!!!! De foto's waren leuk !!!!!!!! Gaat het hoedje ook mee naar Nederland ???? Nou meid dikke kus en ik wens je nog 2 superleuke weken. Zie je in Gouda.
    Liefs , Marly

  • 09 Juli 2011 - 12:52

    Tante Annie.:

    Hallo Anne,
    Wat zal ik je reisverslag missen.
    Ik keek er iedere keer naar uit.
    Toen ik achter de computer ging zitten dacht ik,wie weet is er wat van Anne, en inderdaad er was wat.
    Je verslag begon wel met mopperen over het weer en over die oma met haar harde muziek,maar het werkt op mijn lachspieren.Ondanks dat je af en toe moet balen is het een tijd geweest om nooit te vergeten.
    Anne,ik vond het heerlijk om iedere keer je reisverslag te lezen en de foto`s te bekijken. Tante Annie.

  • 13 Juli 2011 - 13:44

    Margreet:

    Ha die Anne !
    Nou, ik denk dat wij nu het Engelse zomerweer hebben gekregen... Na een paar mooie dagen, is het gisterenavond gaan regenen en het regent nu nog, en dat nu ik net vakantie heb gekregen GGGRRRRRR!!! Wat stond je trouwens dicht bij het podium van de Black Eyed Peas, leuk joh!!! Je hebt toch wel héél veel beleefd al die dagen, weken, maanden in Londen. Een herinnering voor je leven !!! Ook wel weer heel fijn dat je nu weer gauw naar huis gaat. Ik weet niet of dit je laatste verslag was, dus ik zeg: tot ziens in Gouda of tot schrijfs op je site!!
    Hartelijke groet,
    Margreet

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Verenigd Koninkrijk, Londen

Mijn eerste reis

Au pair in Londen

Recente Reisverslagen:

29 Juli 2011

The end

16 Juli 2011

The goodbye

08 Juli 2011

Festival & Gay Parade

27 Juni 2011

Tennis, picknicken en Ice bar

13 Juni 2011

We're friends, aren't we?
Anne

Actief sinds 13 Nov. 2010
Verslag gelezen: 323
Totaal aantal bezoekers 52547

Voorgaande reizen:

13 September 2013 - 26 Januari 2014

Istanbul

30 Januari 2011 - 26 Juli 2011

Mijn eerste reis

Landen bezocht: