Tennis, picknicken en Ice bar - Reisverslag uit Londen, Verenigd Koninkrijk van Anne Zijleman - WaarBenJij.nu Tennis, picknicken en Ice bar - Reisverslag uit Londen, Verenigd Koninkrijk van Anne Zijleman - WaarBenJij.nu

Tennis, picknicken en Ice bar

Door: annezijleman

Blijf op de hoogte en volg Anne

27 Juni 2011 | Verenigd Koninkrijk, Londen

Hello everybody!

Alweer 2 weken niks laten horen. Komt omdat ik in de eerste week (geloof het of niet) niks boeiends mee hebt gemaakt, en daarna had ik het juist zo druk dat ik geen tijd had om een verslag te maken. Maar nu, op een bloedhete maandagochtend na heerlijk uitgeslapen te hebben, ga ik er toch maar eens aan beginnen.

Zoals ik al zei, eerste week niet veel meegemaakt! Ik zal eens even diep nadenken om toch nog wat hoogtepunten naar boven te halen. Dinsdag was ik vrij zonder het te weten. Eerst trapezeles gehad en toen vroeg ik aan Moira hoelaat ze me nodig had die dag. En toen zei ze nou ik ga eerst even met India naar het park na haar school en dan zal ik haar thuis afzetten, maar weet nog niet hoelaat. Ik besloot eerst toch nog maar even naar een winkelstraatje hier in de buurt te gaan, want ik had geen zin om heel de middag thuis te zitten. Daarna weer naar huis gegaan omdat ik ze rond die tijd wel thuis verwachtte. Nou ze kwamen maar niet en kwamen maar niet. Ik vond het natuurlijk niet erg, vermaakte me wel met de tv. En toen om iets van 7 uur kwamen ze met z’n 3en aanzetten! Als ze dat van tevoren hadden gemeld had ik wat leuks kunnen gaan doen die dag, maargoed, zo gaan dingen hier en daar ben ik ondertussen aan gewend gelukkig.
Weekend was ook niet heel spectaculair. Vrijdag gewerkt en toen ’s avonds met Cheryl en Anouk uiteten geweest en naar de bioscoop (bad teacher, leuke film!). Zaterdagochtend was er een voorbereidingsles voor het examen van maandag. Jaja, ik ging examen doen! Ooit 1 les gevolgd op die school en toen besloten dat ik alleen het examen wilde doen. Nou dat was dus vorige week. En aangezien ik geen idee had wat me te wachten stond leek het me wel handig om die zaterdag even naar zo’n voorbereidingsles te gaan. Daar bleek dat ik voor een heel laag niveau was opgegeven en dat het ontzettend makkelijk was. Beetje jammer, maarja ik hoefde me in ieder geval geen zorgen te maken dat ik zou zakken. Het examen was uiteindelijk ook heel makkelijk (bestond uit spreken en luisteren). Ik hoor volgende week als het goed is of ik geslaagd ben, maarja als ik voor dit examen niet geslaagd ben moet er wel iets heel raars zijn gebeurd.. Zaterdag de rest van de dag opgepast, want ze hadden een show bij één of andere club die avond. Zondag was het Vaderdag dus we hebben een heel groot koekjeshart gemaakt voor Alex (en één voor onszelf!). Zondag zou ik eerst moeten werken maar bleek ik op het laatste moment toch vrij te zijn. Ik ben naar Camden geweest met Justine (die au pair die hier in de buurt woont) en een vriendin van haar. Daarna nog even naar Primrose Hill, één van de enigste dingen die nog op mijn lijstje stond. Is een park met een grote heuvel waar je een enorm uitzicht over Londen hebt. Was wel mooi om te zien, al vond ik het uitzicht vanuit Greenwich mooier.

Maandag begon de week weer helaas. Al zijn de weken toch wel een stuk minder zwaar nu India naar school gaat. ’s Ochtends lekker uitslapen en niks doen (behalve als ik pech heb en haar naar school moet brengen) en haar dan soms uit school halen (soms doet Alex of Moira het), een paar uurtjes vermaken en voor ik het weet is de dag alweer om. Vorige week heb ik haar wel een aantal keernaar school moeten brengen, wat betekent half 8 op en dat ben ik echt niet meer gewend haha!
Donderdag ben ik met wat meiden naar de Icebar geweest! Een bar/club helemaal van ijs gemaakt. Was nog nooit bij zoiets geweest en had geen idee wat ik me er van voor moest stellen. Toen ik onderweg van huis naar het treinstation liep, op mijn hakken, was ik even heel bang dat de vloer ook van ijs zou zijn! Gelukkig was dat niet het geval. Maar dat was dan ook het enige wat niet van ijs was, muren, zitplekken, bar, glazen, alles was van ijs! Ontzettend koud natuurlijk, maar gelukkig kregen we een mooie eskimojas aan wat ons een beetje warm hield. Je mocht er 40 minuten in blijven en dat was meer dan genoeg want na een tijdje ben je die kou toch echt wel zat en wil je er weer uit!
Was redelijk laat thuis en vrijdag moest ik er vroeg uit want moest haar naar school brengen. Daarna getennist. Dat vergeet ik helemaal te vertellen wat stom! Ik heb de laatste tijd al best wel vaak getennist, een stuk of 4 keer nou denk ik. Met die man dus, die we hadden ontmoet toen papa&mama hier waren. Hij is heel aardig en grappig en hij kan ook wel redelijk tennissen dus het is wel heel gezellig om af en toe samen te tennissen. We zijn de laatste twee weken denk ik 2 keer per week gegaan en het gaat steeds beter! Lang niet zo slecht als ik had verwacht gelukkig en het is heel fijn om weer te tennissen, had het echt gemist! Vrijdag liep de dag verder niet geheel volgens plan. Alex zou haar van school halen, met haar lunchen en dan zou ik ongeveer een uurtje op moeten passen en dan zou Moira het (rond 2/3 uur) overnemen. Eerst kreeg ik een smsje of ik haar van school wilde halen, want ze gingen het niet halen. Ik haar van school gehaald en gewoon thuis gebleven met haar want ik dacht Moira kan best wel snel thuis. Nou ze kwam maar niet en kwam maar niet en ik werd er hartstikke chagrijnig van natuurlijk. Om half 4 kreeg ik een smsje of ik India naar dansles wilde brengen, wat tot kwart over 5 duurde en dan zou Moira daar rond die tijd zijn. Om 5 uur werd ik gebeld dat ze het niet ging halen en ze zou gewoon naar huis komen en dan zouden wij haar daar zijn. Om 7 uur(!!!) kwam ze thuis. Ik maak het vaak mee dat ze zich niet aan de afspraken houden en ze komen ongeveer altijd te laat, maar dit was wel echt bizar. Ik had met Ilse afgesproken om die middag wat te gaan doen maar dat ging ‘m dus duidelijk niet meer worden. Die avond had ik weer met Justine en haar vriendin afgesproken, dus ik kon er nog wel even op uit gelukkig. We gingen bij Justine eten en daarna een film kijken,was heel gezellig!
Zaterdag was er weer een festival, deze keer gewoon één in de buurt en het was maar een dagje. Was heel te doen en te zien en vond het wel leuk om erbij te zijn. India weer geschminkt als leeuw aan de bungee haha wat is dat toch schattig. ’s Avonds kwam eerst India’s oma uit Australië aan, die blijft hier voor bijna 3 weken. Daarna naar Tiger Tiger geweest met al die meiden, was weer gezellig. Helaas 2 uur gedaan over de terugreis. Ik moet normaal 2 bussen nemen maar ik wilde even uitzoeken of ik die eerste bus kon overslaan en gewoon naar de busstop van die 2e bus kon lopen zeg maar. Natuurlijk compleet de verkeerde kant opgelopen en na bijna een uur rond te hebben gelopen midden in de nacht, terwijl mijn voeten al ontzettend pijn deden en ik heel moe was, kwam ik weer op het zelfde punt uit yes! Toen toch maar gewoon die eerste bus gepakt en uiteindelijk thuis gekomen.
Gister had ik geluk want ik was lekker vrij! Die oma ging wat met India doen dus ik kon wat leuks gaan doen. Ben met Anouk en Cheryl naar Greenwich geweest, daar bleek volgens Alex en Moira een leuk festival te zijn. Geen festival gezien maar we hebben heerlijk gepicknickt in het park, door het park gelopen, uiteten geweest en daarna nog naar de film! Was dus een superleuk dagje, vooral met dat lekkere weer. Mag ook wel eens die zon, het heeft hier de afgelopen 2 weken bijna non-stop geregend het was niet normaal. In het begin toen ik hier was snapte ik niks van dat Engelse weer waar iedereen altijd over klaagde, het viel namelijk onwijs mee! Maar na de afgelopen weken weet ik precies wat ze bedoelen en kan ik er helemaal over mee praten. Hopelijk blijft de zon nu voor een tijdje, dat zou het weer een beetje goed maken!

Nog 3 weekjes werken en dan zit mijn au pair periode er alweer op. Zij gaan vrijdag 15 juli op vakantie, dus dat is mijn laatste werkdagje. Maar dan ga ik nog niet naar huis! Lisa komt namelijk de 18e naar Londen en dan gaan we samen vakantie vieren! Eerst een paar daagjes naar Oxford, dan een paar daagjes naar Brighton (strand!), dan nog een dagje Londen en dan komen we 26 juli samen naar huis. Ik heb de trein maar geboekt want het vliegtuig werd wel erg moeilijk met maar 20 kilo bagage.. Dat lukte op de heenweg al bijna niet en ik heb nu bijna de dubbele hoeveelheid kleren!! Met de trein mag je zoveel als je wilt mee dus daar hoef ik me gelukkig geen zorgen over te maken. Heb echt onwijs veel zin in de vakantie! Zal wel raar worden om hun de 15e uit te zwaaien en zelf hier nog gewoon te blijven.
Aan de ene kant vind ik het wel jammer dat het er dan alweer opzit, maar aan de andere kant ben ik toch ook wel weer blij hoor, om lekker naar huis te gaan. Zoals jullie al merkten is hier echt geen duidelijkheid en worden er slechte afspraken gemaakt waar ze zich niet aan houden en daar ben ik echt helemaal klaar mee. Daarnaast heb ik het ook wel gezien met al dat oppassen. Ook al is India natuurlijk een geweldig kind, ze heeft ook zo haar mindere kanten waar ik me steeds meer aan irriteer en steeds minder goed mee om kan gaan. Ik denk dus dat het dan echt een perfecte tijd is om naar huis te gaan. Ben ik hier bijna een half jaar geweest, precies genoeg. Had niet korter willen blijven, maar ook niet langer. Wat ik hier wel heel erg ga missen zijn de weekenden hier in Londen met mijn superleuke vriendinnen hier! We doen zoveel leuke dingen en we beleven zo ontzettend veel. Dat wordt wel weer even wennen in Gouda denk ik.
Maargoed ik ben nog niet weg. De komende 3 weken extra genieten en dan met een terugzicht op een geweldige periode terug naar Nederland!

  • 27 Juni 2011 - 10:54

    Willeke Heij:

    Ha die An,

    En zoals alle voorgaande berichten, klopt het nu ook weer als een bus..... Je bent een echt zondagskind hoor. Nu ik eindelijk wat kleine irritaties bemerk in je verhaal, ga je het alweer afbouwen. Daardoor wordt het vertrek naar huis weer wat minder moeilijk en het afscheid daar weer wat gemakkelijker. Precies goed dus.Geniet van je laatste paar weken en ik wens je alvast een fijne vakantie toe mocht er geen verslag meer komen. Wij gaan n.l. 9 juli op vakantie.
    Dus ook een hele goede thuisreis. Waarschijnlijk moet je met twee taxis naar de trein met al die bagage. Zet een grote zonnebril op dan denken ze dat je een beroemde filmster bent en wordt je op het perron gefotografeerd.
    Vereiste; Je laat je bagage de trein in sjouwen....heel interessant.
    Dag Anne, tot na de vakantie bij je moeder thuis. Bestel maar vast een high tea bij haar...... Groeten Willeke

  • 27 Juni 2011 - 11:43

    Anneke:

    Hoi Anne,

    Nog genoeg te genieten, maar ook kleine irritaties, dus mooi op tijd vertrek je weer naar Gouda.
    Is er al een nieuwe au pair aangenomen die voor jou in de plaats komt?
    Maar voor je naar Gouda gaat nog genieten van een heerlijke vakantie! Ik wens je heel veel plezier en gauw tot ziens!
    Ik kom ook wel voor de high tea, hoor om je thuiskomst te vieren!

    Hartelijke groet,
    Anneke


  • 27 Juni 2011 - 12:33

    Ellen:

    Zo bijna naar huis, kan je met je zus tennisen, ik heb haar mogen bewonderen bij TCN (nieuwerkerk). Nog veel plezier daar en op naar Gouda.

  • 27 Juni 2011 - 12:35

    Jettie:

    Yeahh jippie weer nieuws uit Londen! Dacht toevallig gisteren aan je hoe het met je zou zijn.
    Wat een geluk hebben wij, je ouders en zusje gehad met dat mooie weer vooral nu ik hoor dat het al 2 weken slecht is.
    Hier is het ook niet best geweest hoor, gisteren en vandaag weer goed.
    Meid dat je er al bijna een half jaar op heb zitten.
    Precies mooi zo he.
    Nu je er een beetje klaar mee bent wordt het afscheid nemen ook wat gemakkelijker.
    Alleen zal Gouda wel ontzettend stil zijn als je weer terug bent maar ja deze herinneringen en ervaringen neemt niemand je meer af!!!!
    Nog lekker stappen, tennissen, genieten en o ja opppassen.

    Groetjes uit de Prunuslaan

  • 27 Juni 2011 - 14:06

    Marly:

    Hey Anna ,

    Hier een berichtje uit een bloedje warm Gouda. De terrassen zitten stampvol in de stad ik denk dat je zo weer in je oude patroon zit.
    Leuk joh die ijsbar , wist meteen toen ik jullie in dikke jassen zag dat dit een trendy bar was , had al eerder gehoord dat je het na een kwartier wel gezien hebt brrrr bibber bibber. Geweldig om je au pair tijd met Lisa af te sluiten , mooier kan het bijna niet. Overmorgen komen Cindy+ Sophie stage lopen bij mij in de klas , dan nog 1 1/2 dag VAKANTIE !!!!!
    Heb je de kaart van India nog ontvangen ???? Wees blij dat de mensen niet zo stipt zijn , soms vervelend , maar meestal zijn dat juist de meest makkelijke gezellige mensen.
    Doe India de groeten en geniet dubbel van je laatste weken. De bus en de underground heb je inmiddels toch wel door hoop ik. Nu niet meer verdwalen midden in de nacht. Liefs , Marly

  • 27 Juni 2011 - 14:06

    Marly:

    Hey Anna ,

    Hier een berichtje uit een bloedje warm Gouda. De terrassen zitten stampvol in de stad ik denk dat je zo weer in je oude patroon zit.
    Leuk joh die ijsbar , wist meteen toen ik jullie in dikke jassen zag dat dit een trendy bar was , had al eerder gehoord dat je het na een kwartier wel gezien hebt brrrr bibber bibber. Geweldig om je au pair tijd met Lisa af te sluiten , mooier kan het bijna niet. Overmorgen komen Cindy+ Sophie stage lopen bij mij in de klas , dan nog 1 1/2 dag VAKANTIE !!!!!
    Heb je de kaart van India nog ontvangen ???? Wees blij dat de mensen niet zo stipt zijn , soms vervelend , maar meestal zijn dat juist de meest makkelijke gezellige mensen.
    Doe India de groeten en geniet dubbel van je laatste weken. De bus en de underground heb je inmiddels toch wel door hoop ik. Nu niet meer verdwalen midden in de nacht. Liefs , Marly

  • 28 Juni 2011 - 14:39

    Margreet:


    Hoi Anne,
    Je bent al lekker een beetje afstand aan het nemen, zo te lezen. Dat is prima hoor!! Je hebt een geweldige tijd in Londen (gehad) en juist de positieve dingen zullen je bij blijven. En wat het missen van je vriendinnen in Londen betreft, het is een goede reden om ze nog eens een keertje te gaan opzoeken, waar dan ook! Trouwens, volgens mij heb jij in Gouda ook heel veel vriendinnen die weer graag met je op stap gaan!
    Nog 3 weken in Londen... geniet er van, Anne!!
    Hartelijke groet en tot ziens in Gouda,
    Margreet

  • 28 Juni 2011 - 22:51

    Juliaa:

    Ik ben juist bang dat Gouda zijn stilste periode wel heeft gehad de afgelopen maanden. Want in juli komen annie en gulia weer terug en die zullen dan samen eens even de boel op stelten zetten daar! hihi leuk verhaaltje! heb zin om je weer te zien! (en natuurlijk om met jou in de bloedhitte over t terras van GG te dansen maarnieheusjjj) X

  • 30 Juni 2011 - 12:17

    Tante Annie.:

    Hallo Anne,
    Ik heb net je verslag,weer voor de tweede maal gelezen.Wat lijk me die
    Icebar leuk.Je zal denk ik, nooit zoveel meer mee maken als het laatste half jaar.Wat zal iedereen je verslagen missen.Ik heb in iedergeval genoten.Dag Anne.


  • 02 Juli 2011 - 09:51

    Anita:

    Hoi Anne,

    Wat is het omgevlogen en wat heb je ontzettend veel gedaan. Hartstikke leuk hoor. Geniet nog eventjes en dan weer je leventje oppakken in Nederland!

    Alvast een goede terugreis gewenst.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Verenigd Koninkrijk, Londen

Mijn eerste reis

Au pair in Londen

Recente Reisverslagen:

29 Juli 2011

The end

16 Juli 2011

The goodbye

08 Juli 2011

Festival & Gay Parade

27 Juni 2011

Tennis, picknicken en Ice bar

13 Juni 2011

We're friends, aren't we?
Anne

Actief sinds 13 Nov. 2010
Verslag gelezen: 200
Totaal aantal bezoekers 52469

Voorgaande reizen:

13 September 2013 - 26 Januari 2014

Istanbul

30 Januari 2011 - 26 Juli 2011

Mijn eerste reis

Landen bezocht: