first days in London - Reisverslag uit Londen, Verenigd Koninkrijk van Anne Zijleman - WaarBenJij.nu first days in London - Reisverslag uit Londen, Verenigd Koninkrijk van Anne Zijleman - WaarBenJij.nu

first days in London

Door: annezijleman

Blijf op de hoogte en volg Anne

02 Februari 2011 | Verenigd Koninkrijk, Londen

Hallo allemaal,

Mijn eerste echte reisverslag vanaf mijn nieuwe bed in mijn nieuwe kamer in mijn nieuwe huis in mijn nieuwe woonplaats: Londen!!

Zondag ben ik aangekomen. Het was nog best een gedoe op het vliegveld want ik snapte er natuurlijk niks van. Met een beetje rondvragen was ik gelukkig in het goede vliegtuig beland. Voor ik het wist waren we al in Londen, de vlucht ging echt heel snel. Daar aangekomen liep ik iedereen maar achterna en vond ik gelukkig de bagagebanden. Ik had geen idee waar ik mijn koffer kon vinden maar opeens zag ik ergens een felrode koffer voorbij komen en dat kon natuurlijk niet missen. Toen liep ik de aankomsthal in en was ik op zoek naar een bordje met mijn naam, want ik verwachtte niet dat mijn familie me zou komen ophalen (aangezien ze die ochtend pas terugwaren gekomen uit Australië ). Opeens hoorde ik naast me Hello Ennnn. En daar zaten ze met zn 3e, Alex (de vader), Moira (de moeder) en India Rose! Ik schrok me dood haha. Toen zijn we naar huis gereden en hebben ze me daar een beetje rondgeleid. Het is een typisch engels rijtjeshuis. Het is wel klein en heel rommelig! En de buurt hier is nou ook niet bepaald heel leuk, beetje grauw en ongezellig. Maargoed alles is lekker dichtbij dus dat is wel fijn!

Maandag zijn we met z'n 4e naar de circusschool geweest, Alex en Moira moesten gelijk al beginnen met les geven. Het was heel anders dan ik in gedachten had, maar wel leuk. 'S middags ben ik met Moira en India Rose naar Greenwich geweest, dat is hier vlakbij. Het is daar echt veel anders dan hier, veel luxer allemaal en een stuk mooier. We hebben door het Greenwich park gelopen, wat echt heeel groot was. En een paar boodschappen gedaan. Het eten is hier trouwens tot nu toe niet heel veel anders dan in Nederland. Eet 's ochtends en 's middags meestal gewoon brood en 's avonds hebben we tot nu toe spaghetti, sla aardappels en kip en gister broodje hamburger gegeten. Ze eten hier trouwens wel super laat! Tot nu toe elke avond rond half 9/9 uur pas avondgegeten en zit nu weer te wachten tot ik word geroepen voor het eten en ik stik van de honger haha! Dus dat is wat minder.

Gister gingen Moira en Alex rond een uurtje of 11 naar hun werk (ik hoef trouwens meestal niet heel vroeg op te staan en haar uit bed te halen enzo, omdat ze nooit vroeg beginnen met werken, dat is wel heel lekker!) en was ik alleen met India Rose. Moira vertelde me over een soort centrum in de buurt waar een overdekt zwembad was en een soort speelparadijs en nog wat dingen. Dus daar wilden we heen gaan om te kijken of we konden zwemmen. Nou dat was me een heel avontuur! Voor het eerst alleen met de bus, ik had geen idee welke bus ik moest nemen en waar ik moest uitstappen, en de buschauffeurs konden me ook niet helpen. Dus toen heb ik maar op een bus gegokt en daar een stukje mee mee gereden, en op een gegeven moment ergens uitgestapt. Ik dacht dat we helemaal verdwaald waren, dus we gingen een stukje lopen en opeens zag ik een bord van dat centrum, haha heel toevallig! Ik was helemaal blij. Helaas konden we niet zwemmen maar wel naar dat speelparadijs. We waren als enige daar en ze vond het helemaal leuk en ik ook haha! Op de terugweg viel ze in slaap in haar buggy. Maar we moesten de bus nog in! Dus ik probeerde de buggy op te tillen en 'm in de bus te zetten maar ik het lukte niet en opeens gaan die deuren voor mijn neus dicht en rijdt de bus weg! Zoooo raar! Dus daar stonden we dan, moesten we weer wachten op de volgende bus echt heel fijn.. Maar het was wel een leuke dag!

Vandaag waren hier 2 vrienden van Alex en Moira met hun dochtertje, een vriendinnetje van India. Ik ben samen met India en Bena (dat meisje) naar een soort kinderboerderij hier in de buurt geweest en daar konden we de dieren voeren. Herten, schapen, geiten, varkens, en nog veel meer dieren. Er liepen zelfs eekhoorns (eekhoornen?) rond. Daarna nog even met Bena's moeder naar de circusschool geweest waar ze op de trampoline konden. Op de terugweg viel India Rose weer in slaap in haar buggy haha.

Er leven hier trouwens nog 2 anderen in dit huis. Een jongen en een meisje van ong. 22 uit Australië. Ze zijn op wereldreis en verblijven hier voor een tijdje. Volgende week gaan ze weer verder!

Het is echt een superleuke familie! Hele aardige mensen en India Rose is heel lief! Ze praat veel en is heel bijdehand. Ze stelt superveel vragen en als je iets tegen haar zegt vraagt ze altijd: Why? Hihi heel schattig. Ze huilt trouwens wel snel, als ze haar zin niet krijgt ofzo. Maar dat is misschien ook wel omdat ze nog erg moe is van haar reis uit Australië. En ze heeft gelukkig nog nooit gehuild als ze samen met mij was, alleen als ze met haar ouders is!

Nou heel verhaal! Maar heb ook al erg veel meegemaakt. Zaterdag ga ik waarschijnlijk wat doen met 2 andere au pairs uit Nederland. Ze zitten allebei in een ander gedeelte van Londen maar dan gaan we het centrum verkennen met z'n 3e. Dus ben erg benieuwd en heb er veel zin in!

Liefs Anne

  • 02 Februari 2011 - 20:49

    Cheryl Janssen:

    Mooi, dan kun jij mij straks rondleiden en zeggen waar de leuke clubs zijn om te stappen:D haha. Leuk verhaaltje, fijn om te lezen dat t gezin bevalt!!!
    Ik ben nu ook echt aan het aftellen.. nog 18 dagen!!! Spannend! hihi.
    Fijne week!!! Liefs Cheryl

  • 02 Februari 2011 - 21:05

    Mary Van Leeuwen:

    Hallo Anne, je kent mij niet maar ik ben een college van je moeder. Ze heeft ons natuurlijk van alles op de hoogte gehouden en daarom vond ik het ook leuk om me aan te melden op je site om via jou op de hoogte te worden gehouden van je verblijf in Engeland. Tot nu toe klinkt het allemaal erg leuk en volgens mij is het ook goed geweest dat je zo lang hebt moeten wachten op "de juiste familie".
    Veel plezier daar en succes met India Rose. Groetjes Mary.

  • 02 Februari 2011 - 22:05

    Willeke:

    Ha die An,

    Liza en ik hebben net genoten van je bericht. Je hebt inderdaad al veel meegemaakt in drie dagen. Het hardst gelachen hebben we om het feit dat je geprobeerd hebt de buggy in de bus te tillen en de bus wegreed. Ook heel knap dat je op goed geluk een bus instapt en dan toch in het centrum uitkomt. Volgende keer is het misschien handig om het aan de buschauffeur te vragen.... Zo te horen is Londen heel goed voor de lijn. Maar goed, je kan overdag toch wel op strooptocht als paps en mams aan het werk zijn??? Er is vast wel wat lekkers in huis. Wat leuk dat je komend weekend al op verkenning gaat met twee Ned. meiden. Het gaat wel goed komen met jou. Nou An, maak er wat moois van en ik hoop dat je heel regelmatig dit soort leuke verhalen stuurt. Liza is momenteel aan het strijden voor haar s.e.'s maar ik moest je de hartelijke groeten doen en volgende week zal ze je zelf wel mailen.
    Dikke kuzzzz uit Gouda van Liza en mij.

  • 03 Februari 2011 - 15:51

    Marit Berghout:

    Klinkt allemaal super leuk An! Hahah ook echt weer iets voor jou met die bus. Maare, koken ze voor jou? Ik dacht dat een au pair de taak heeft om het eten klaar te maken? ;) Have fun!

    Liefs Marit

  • 03 Februari 2011 - 15:58

    Lorrie:

    Hay Annie! :D

    Nu reageer ik maar hier even op je super lange, maar ook leuke verhaal! Echt leuk dat je het zo naar je zin hebt! En zo aan je verhaal te horen, is het echt een super leuk meisje! En wat een drol ben je ook met die bus, hahaha ik zie je al je vreugde sprongetje maken als je merkt dat je de goede bus hebt genomen! :p

    Heel veel plezier nog! Ook leuk met die 2 andere au pairs! Ben benieuwd naar je volgende verhaal!

    Dikke kusss xxx

  • 04 Februari 2011 - 11:27

    Marga:

    Wat een belevenis allemaal!
    Wat een oen van een buschauffeur die zo'n leuke griet met klein kind laat staan!
    Ik vind het knap van je hoor!!!
    Hoop dat het gezellig wordt met die meiden het weekend,
    Veel liefs uit gouderak

  • 04 Februari 2011 - 13:41

    Marly Scholten:

    Hey Annetje ,

    Wat een zelfstandige dame !!!!!! Getsie ik zou me werkelijk ontzettend ongelukkig gevoeld hebben om in m'n eentje op zoek te gaan naar een bus en niet weten waar de bus naar toe rijdt. Het is wel fijn dat er veel voorzieningen in de buurt zijn waar je met India Rose naar toe kan , maak haar lekker moe en daarna slapend in de buggy weer terug naar huis. Vertel volgende keer iets meer over die circusschool ben ik wel benieuwd naar. Nu dit weekend naar Notting Hill , doe Hugh Grant de hartelijke groeten van mij. liefs , Marly

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Verenigd Koninkrijk, Londen

Mijn eerste reis

Au pair in Londen

Recente Reisverslagen:

29 Juli 2011

The end

16 Juli 2011

The goodbye

08 Juli 2011

Festival & Gay Parade

27 Juni 2011

Tennis, picknicken en Ice bar

13 Juni 2011

We're friends, aren't we?
Anne

Actief sinds 13 Nov. 2010
Verslag gelezen: 270
Totaal aantal bezoekers 52535

Voorgaande reizen:

13 September 2013 - 26 Januari 2014

Istanbul

30 Januari 2011 - 26 Juli 2011

Mijn eerste reis

Landen bezocht: