Spierpijn, ziek en feesten! - Reisverslag uit Londen, Verenigd Koninkrijk van Anne Zijleman - WaarBenJij.nu Spierpijn, ziek en feesten! - Reisverslag uit Londen, Verenigd Koninkrijk van Anne Zijleman - WaarBenJij.nu

Spierpijn, ziek en feesten!

Door: annezijleman

Blijf op de hoogte en volg Anne

27 Februari 2011 | Verenigd Koninkrijk, Londen

Hallo allemaal!

Wat een week weer zeg! Superleuk, maar heb me toch wel eventjes beroerd gevoeld. Allereerst natuurlijk door de verwachte spierpijn. De trapezeles was echt heel erg leuk, maar vooral supermoeilijk. Wist wel dat het moeilijk zou zijn, maar zo moeilijk! Zelfs de standaarddingen die makkelijken leken, waren amper te doen. Je moet heel sterk zijn, vooral in je armen, en dat ben ik nou toevallig totaaal niet! We begonnen met in een touw klimmen, nou daarna was ik al kapot! Had ook echt niet verwacht dat het zwaar zou zijn of dat je er moe van zou worden, maar dat had ik nogal verkeerd ingeschat. Ik was na dat touwklimmen al gebroken, en toen begon het pas! Pfff ik kan beter gaan tennissen denk ik hoor! Was ook nog eens de enige echte beginner samen met een andere jongen, die andere 4 uit ons groepje hadden al heel veel lessen gehad. Maargoed het was wel erg leuk en kan nu al een paar kunstjes aan dat ding dus dat is dan wel weer leuk. Je handen gaan er trouwens ook pijn van doen zeg! En spierpijn dat ik daarna had, niet normaal. Toen ik nog maar net bezig was had ik al spierpijn dus ik dacht al nou dat gaat leuk worden morgen. Maar de volgende dag viel het zowaar allemaal mee dus ik helemaal blij. En toen werd ik woensdag wakker, nou toen kon ik bijna niet meer bewegen. Heb nog nooit zo'n erge spierpijn gehad volgens mij, ik liep er gewoon bij alsof ik mijn been had gebroken! En met mijn armen kon ik ook weinig meer, echt bizar.Voel het nu nog steeds een beetje in mijn ene arm. En morgen moet ik weer dus dan begint het allemaal weer opnieuw..

Daarnaast was ik ook nog eens een beetje ziek deze week. Verkouden, keelpijn enzo. Ook niet echt fijn, maar ben gelijk even een voorraad sinaasappels gaan inslaan en nu ben ik weer helemaal beter gelukkig!

De week ging wel echt heel snel, alle weken trouwens! Zit hier nu al maand! Ben nu op 1/5 dus, voor ik het weet zit ik weer thuis in Gouda haha. Moet ik nu nog even niet aan denken hoor, het is hier veel te leuk!

India Rose ging dus woensdag naar opa&oma. Moest woensdagochtend nog even oppassen en was daarna vrij. Ze had het dus vorige week over een grote schoonmaak en opruiming hier in huis, nou dat is er niet van gekomen. Het is nog een grotere rotzooi dan eerst. Dacht ook dat ik daar mee moest gaan helpen maar dat was dus ook niet zo, maar ze hadden wel een ander klusje voor me: schilderen! Alex is een soort kantoortje in de tuin aan het maken waar hij kan werken, een soort schuurtje. En die mocht ik gaan verven! Nou in het begin vond ik het wel leuk maar was het al snel zat. En het was echt veel werk, ben er minstens 5 uur mee bezig geweest! Met spierpijn in mijn armen, nou dat is echt niet fijn!
Maar vrijdag was ik lekker vrij gelukkig. Ben met Maxine naar Oxford Street gegaan om eindelijk te gaan shoppen! Het is zo groot en zoveel winkels, niet normaal! Heb niet eens heel veel gekocht, een jurkje, shirtje en een broek. Maar was wel heel leuk! De dag afgesloten met een lekkere pizza bij de pizzahut en toen naar huis gegaan en gelijk naar m'n bed, had echt knallende koppijn van al dat geshop. En moest zaterdag weer helemaal fit zijn want zou met een paar meiden (sommige die ik al kende en een paar nieuwe) naar het centrum gaan en 's avonds uit. Het regende dus we zijn naar Westfield gegaan, een heel groot, leuk, overdekt winkelcentrum. Beetje rondgelopen en winkels gekeken, ergens geluncht en 's avonds weer uiteten haha. Je gaat hier standaard elk weekend uiteten, haha best leuk! Na het eten zijn we eigenlijk gelijk naar die discotheek gegaan, het uitgaan begint hier al rond 9/10 uur, heel anders dan in Nederland. Was trouwens ook weer wat want het is hier welbekend dat alle meisjes hier uitgaan in korte rokjes en hoge hakken, en er wordt zelfs gezegd dat je met een spijkerbroek en sneakers hier niet binnenkomt. Maar ik dacht ja ik ga moooi niet op hakken lopen, dat trek ik niet heel de avond. Dus ik had gewoon een spijkerbroek en all stars aangedaan. En die meiden zaten wel van ja kijk maar uit, straks kom je niet binnen. Maar ik dacht ja gewoon proberen, zou wel heel bizar zijn dat ik op mijn kleding geweigerd word. Maar dat was gelukkig niet zo, kon gewoon naar binnen. Was wel 1 van de enige die lekker op z'n gympies was, maar ik tenminste geen zere voeten heel de avond! We waren met een stuk of 6, allemaal superleuke en gekke meiden en het was echt heel erg leuk. Eindelijk weer eens uit, was veel te lang geleden. Het vervelende alleen is dat je 's nachts weer naar huis moet. En iedereen woont verspreid in Londen dus je moet alleen,en het is echt lang reizen. Moest gelukkig met 2 anderen dezelfde kant op, en 1 van die 2 zit hier al een tijd dus die kon mij vertellen hoe ik thuis moest komen, met welke bus enzo. Had het dus wel helemaal gevonden, maar heb er bijna 2 uur over gedaan!

Vandaag weer oppassen van 12 tot 6. Bina kwam dus dat was wel lekker, ze hebben een tijd samen gespeeld en we zijn daarna naar de speeltuin geweest. Was weer drama want ze wilden allebei in de buggy! Maarja dat kan natuurlijk niet en ze weigerden allebei om te lopen. Dus toen maar een poging gedaan om met z'n 2en in die buggy te gaan zitten, ging een klein stukje goed maar het werkte niet echt. Gelukkig vonden ze het toch wel goed om om de beurt een stukje te lopen.

En nu begint weer een nieuwe week! Ben benieuwd wat me allemaal te wachten staat, en of mijn trapezeles morgen een stukje beter zal gaan dan vorige keer. We'll see!

  • 27 Februari 2011 - 22:11

    Anne Zijleman:

    Hoooo ik probeerde er nog wat foto's bij te doen, van onder andere gisteravond, maar ze zeggen dat ik het maximum heb overschreden dus kan geen foto's meer plaatsen! Hoop dat ik snel wat vind zodat jullie toch nog alle foto's kunnen blijven bekijken!

  • 27 Februari 2011 - 22:20

    Willeke Heij:

    Ha die An,

    Ik kan bijna die spierpijn voelen, gatver.
    Maar je weet toch wel dat er altijd een dag tussenzit voordat het echt pijn gaat doen?? Dan ook nog grieperig .......en dat hobbelt gewoon maar door, dan nog verven ( ook heel fijn voor die armspieren) en morgen weer die touwen in. Ik heb het altijd al gezegd; het zit helemaal goed met jouw doorzettingsvermogen. Die hele trapeze zou mij gestolen kunnen worden. Leuk dat je zoveel meiden al hebt leren kennen, zo'n weekend maakt dan weer een hoop goed, kletsen, shoppen en uitgaan doe je toch niet zo snel in je eentje. Hier alles z'n gangetje. Liza heeft net drie dagen examentraining achter de rug ( economie) Morgen weer naar school dus heeft niet veel aan haar vakantie gehad. Ik hoop dat je de komende maand het net zo naar je zin zult hebben als de afgelopen weken. Zal best wel lukken, tenslotte wordt de omgeving, het gezin, je werk, Londen steeds meer eigen en bekend, waardoor alles toch veel gemakkelijker wordt ( lijkt mij).
    Veel plezier weer de komende week en hartstikke leuk dat je ons op de hoogte houdt van al je belevenissen.
    Tot horens en hartelijke groeten uit Gouda,

    Willeke

  • 28 Februari 2011 - 09:18

    Margreet :

    Wat maak je toch een hoop dingen mee, en gelukkig voornamelijk leuke dingen!! Uitgaan in Londen..., superhip hoor! Door je uitgebreide verslagen is het net of we alles van dichtbij meemaken, echt leuk! Nog leuker is het dat je moeder en Marly je binnenkort komen opzoeken, ik ben benieuwd naar hun verhalen!!!
    Cheers,
    Margreet

  • 28 Februari 2011 - 15:00

    Ellen, Moeders Werk:

    Leuke verhalen zo over London en je oppas ervaringen. Spierpijn nog dragelijk? Ik leef met je mee mijn spieren zijn ook aan het reageren(meniscus operatie gehad), lees graag het vervolg verslag weer van je. Succes en plezier daar.

  • 28 Februari 2011 - 15:00

    Ellen, Moeders Werk:

    Leuke verhalen zo over London en je oppas ervaringen. Spierpijn nog dragelijk? Ik leef met je mee mijn spieren zijn ook aan het reageren(meniscus operatie gehad), lees graag het vervolg verslag weer van je. Succes en plezier daar.

  • 28 Februari 2011 - 20:16

    Marly Scholten:

    Hey Annetje ,

    Altijd weer leuk om te lezen hoe ontzettend leuk je het hebt in Londen. Jij bent van de knotsie om weer in die trapeze te gaan hangen ????? Morgen loop je als een oud opoetje let op mijn woorden. Zondag liep ik langs het strand en kon zo de kust van Engeland zien ....heb aan je gedacht in Frankrijk. Doe voorzichtig en brrrrr al dat gereis in je eentje in die grote stad , wel opletten hoor voor enge londenaren.. Succes met je kunsten in de touwen. En....de tijd kan beter snel gaan , gewoon een teken dat je het naar je zin hebt, Beter zo dan andersom Groetjes.....Mary

  • 01 Maart 2011 - 08:15

    Marijke:

    HI Anne, pff.. al die uurtjes zweten in Sportcity toch niet voor niets..? Trapeze is geen amateursport blijkt wel! circus Renz staat in juni weer hier... bijbaantje?
    Leuk te lezen dat je vriendinnen hebt waar je gezellig mee kan shoppen een uitgaan! Have fun!
    Marijke
    Gister weer uitgesloofd in Sportcity, maar geen spierpijn. Toch niet zo veel gedaan dus.. en al helemaal niet met mn armen!

  • 01 Maart 2011 - 17:19

    Tante Annie.:

    Hallo Anne,
    Ik kijk uit naar je verslag.Het is leuk
    en heerlijk om te lezen.Af en toe moet ik ook lachen om je verhaal.
    Ondanks de spierpijn en nog meer
    ongemakken,heb je een leuk leventje.
    Geniet van die tijd.Dag Anne tot je
    volgende verslag. Tante Annie.

  • 01 Maart 2011 - 19:51

    Bieb:

    Hi Enn,

    Leuk om te zien dat je het naar je zin hebt liep een beetje achter met het lezen van je verslagen maar ben weer helemaal op de hoogte. Ik vind het echt stoer en dapper dat je daar helemaal in je eentje naar toe bent gegaan!!!
    Ik zal in het vervolg je verslagen eerder lezen want vind het leuk om te weten dat het goed gaat daar in je Londense leventje.
    Ook erg grappig dat je in een gezin bent gekomen wat totaal anders is dan wat je gewend bent.

    Nou Anne ik verheug me op je volgende verslag en wil je nogmaals een leuke tijd toewensen daar.

    Groetjes Bieb

  • 02 Maart 2011 - 18:42

    Nicole:

    Heee Anne,
    Eindelijk tijd om je leuke teksten te lezen, geweldig! Annie en Lotte riepen al eeuwen dat ik je site moest bezoeken! Ik geniet ook erg van de foto's. Voel me ook weer een beetje 18 of 19.
    Hoe bevalt het eten? Ben je al gewend aan Engels voedsel of maak je zelf vaak iets klaar?
    En wat vind je van de Engelse boys? In mijn tijd niet de knapste, meen ik. In de disco nog wat gespot?
    Wat fijn dat je in zo'n korte tijd al zulke leuke meiden om je heen hebt gevonden. Geniet van je moeder en Marly, als ze komen. Jij bent nu de ervaringsdeskundige. Have fun, liefs Nicole

  • 05 Maart 2011 - 22:16

    Jettie:

    Hey Anne,

    Weer met plezier je verhalen gelezen.
    Zijn net terug van wintersport vandaar dat ik nu pas reageer.
    Hoe is je 2e trapezeles gegaan, weer zoveel spierpijn gehad?
    Ik wens je hele gezellige dagen met je mamsie en tante.
    Leuk dat je hen nu alles in het echie kunt laten zien waar ze al een aantal weken over lezen.
    Heerlijk voor jullie alle 3.
    Have fun :-)

  • 13 Maart 2011 - 19:25

    Marga:

    leuk al je verhalen te lezen,blijven we helemaal bij!
    jopie en ik net lekker weekje naar tenerife geweest! heerlijk
    en nu zijn je moeder en marly bij je, leuk hoor veel plezier met elkaar.
    groetjes mar

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Verenigd Koninkrijk, Londen

Mijn eerste reis

Au pair in Londen

Recente Reisverslagen:

29 Juli 2011

The end

16 Juli 2011

The goodbye

08 Juli 2011

Festival & Gay Parade

27 Juni 2011

Tennis, picknicken en Ice bar

13 Juni 2011

We're friends, aren't we?
Anne

Actief sinds 13 Nov. 2010
Verslag gelezen: 359
Totaal aantal bezoekers 52529

Voorgaande reizen:

13 September 2013 - 26 Januari 2014

Istanbul

30 Januari 2011 - 26 Juli 2011

Mijn eerste reis

Landen bezocht: