Roald, Titanic, Verbrand, Politie enz enz. - Reisverslag uit Londen, Verenigd Koninkrijk van Anne Zijleman - WaarBenJij.nu Roald, Titanic, Verbrand, Politie enz enz. - Reisverslag uit Londen, Verenigd Koninkrijk van Anne Zijleman - WaarBenJij.nu

Roald, Titanic, Verbrand, Politie enz enz.

Door: annezijleman

Blijf op de hoogte en volg Anne

10 April 2011 | Verenigd Koninkrijk, Londen

Zoals de titel al laat blijken heb ik de afgelopen 2 weken weer ontzettend veel meegemaakt en dit gaat dus ook weer een ontzettend lang verslag worden ben ik bang. Bereid jullie maar voor!
Allereerst het lange weekend met Roald natuurlijk. Was echt heel erg leuk om ‘m weer te zien! Hij kwam donderdag aan en die dag moest ik nog gewoon oppassen dus we hebben samen India Rose vermaakt. Moederdagcadeautje afgemaakt, was heel erg leuk geworden! Vrijdag ook nog opgepast, we zijn met z’n 3en naar Greenwich geweest. Kon hij het geweldige park daar zien en daar hadden we ook met Moira afgesproken die India vanaf de middag zou overnemen. Toen zijn wij de Tower en Tower Bridge wezen bekijken en ’s avonds een paar bioscopen afgeweest om te zoeken naar een leuke film. Niks leuks gevonden dus maar gewoon naar huis gegaan. Zaterdag naar Camden geweest, waar hij ook wel op keek van alle vreemde mensen die daar rond liepen. Toen wilden we in de London Eye maar het was zoooo druk. Dus daar zijn we maar niet aan begonnen. ’s Avonds zijn we uitgeweest, maar niet al te laat gemaakt want zondag hadden we natuurlijk ook weer een hoop te doen. Eerst naar Notting Hill geweest om Portobello Market te bekijken die niet op zondag was. Was weer slimme actie van mij, ik dacht dat die markt ook wel op zondag zou zijn maar die is er dus alleen op zaterdag.. Daarna alle gebouwen hier bekeken en ’s avonds wilden we naar musical maar uiteraard draaiden en geen leuke musicals! Toen maar weer naar huis gegaan haha, een beetje geluk zat er ook niet in dat weekend. Maandag weer lekker India Rose vermaakt en ik moest haar ’s avonds ook op bed leggen. Maar we hadden een probleem want haar beddy (soort oud, vies t-shirt wat ze altijd bij zich heeft en mee slaapt enzo) was nergens te bekennen! En als dat ding weg is is het altijd drama als ze moet gaan slapen dus we hebben heel het huis afgezocht, ik ben zelfs ’s avonds nog naar de circusschool geweest om daar te kijken maar het was onvindbaar. Toen heb ik een ander t-shirt gepakt en haar verteld dat ze dit vanavond als beddy moest gebruiken en dan zouden we haar eigen beddy de volgende dag terug vinden. Godzijdank deed ze er niet al te moeilijk over, en ging ze heel snel slapen! Dinsdag was alweer de laatste dag dat Roald hier was. Weer opgepast samen en toen naar Stratford gegaan waar zijn bus naar het vliegveld ging. Toen moest ie weer naar huis.. Heel jammer, maar ben wel blij dat hij is langs geweest!
Woensdag kwam Bina weer zoals elke woensdag. Ben met ze naar de soort kinderboerderij hier in de buurt geweest waar ze de dieren konden voeren. Vinden ze heel leuk! En ik ook! Behalve de kippen, ik haat kippen. Ik blijf altijd bij het hek staan als ze de kippen gaan voeren haha, ik ga daar mooi niet tussen staan. Donderdag moest ik even een was doen en ik keek voor de zekerheid even in een wasmand die nooit wordt gebruikt om te kijken of daar wat in zat, en weet je wat ik vond? India’s beddy! Wat een held was ik, ze was helemaal gelukkig. Vrijdagmiddag was ik vrij en toen ben ik met Ilse en Cheryl naar een tentoonstelling over de Titanic geweest, was in een soort concerthal dicht bij mij in de buurt. Was opzich wel interessant, je zag allemaal dingen die overgebleven waren, servies en zelfs een sok. En nog veel meer maar ik kan er op dit moment even niet opkomen! En op de muur stonden uitspraken van mensen op het schip op het moment dat het zonk. Je zag hoe een kamer uit de 1e klas en uit de 3e klas eruit zagen en op het eind hing er een bord met hoeveel mensen er uit elke klas waren gestorven en hoeveel het overleefd hadden. Bizar! In het begin kreeg je trouwens een boarding pass, alsof je zelf aan boord ging bij de Titanic en daar stond dan een naam op van een echte passagier van toen en aan het eind kon je zien of je het overleefd had. En ik had het overleefd jeeeh! Daarna lekker ergens gegeten en toen ben ik nog even met Ilse Greenwich ‘de studentenstad’ wezen verkennen. We zijn in een pub terechtgekomen met hele goedkope cocktails, was heel leuk! Daarna lekker naar huis gegaan want moest zaterdag heel de dag oppassen. Normaal ben ik vrij op zaterdag maar ze hadden een show die avond dus ze moesten trainen/in de make up/optreden. Bina’s ouders ook dus ik moest ook op Bina passen. We zijn naar Greenwich park geweest wat in het begin erg leuk was, totdat het misging. Hooo wat een drama was dat zeg. Aan de ene kant moet ik er nu wel om lachen maar aan de andere kant vind ik het nog steeds heel erg! Ze waren dus samen lekker aan het spelen, en ik zat daar op het grasveld mijn tijdschrift te lezen en ze half in de gaten te houden. Op een gegeven moment had ik ze al eventjes niet gezien (maar de speeltuin is heel groot dus ik dacht die zijn een stukje verderop aan het spelen) dus ik wilde een rondje gaan lopen om te kijken waar ze uithingen. Maar ik moest naar de wc dus ik besloot dat eerst even te gaan doen. De rij was alleen iets langer dan gedacht dus ik stond daar wel 10 minuten te wachten. En toen ik bijna aan de beurt was kwamen India en Bina aan, met 2 politie agenten!!! Ik dacht neee wat is dit. Bleek het dus dat India was gevallen, en ze konden mij niet vinden omdat ik natuurlijk van mijn plek af was (superdom natuurlijk dat ik het hun niet even meldde dat ik naar de wc ging, maar ik dacht ik kan ze wel een paar minuutjes alleen laten). Een andere vrouw heeft haar geholpen en is met ze naar mij op zoek gegaan en op de 1 of andere manier zijn die politieagenten er dus ook bij betrokken geraakt en toen zagen ze mij daar op mijn dooie gemakt in die rij staan haha echt heel erg! Er was niks meer met ze aan de hand, ze zeiden alleen maar ‘we’re sorry Anne’, zo lief! En toen wilden ze verder spelen met mij maar die politie was echt superboos! Het was zo vreemd ze gingen helemaal tekeer tegen mij. En tuurlijk was het superstom dat ik ze alleen liet en dat heb ik ook 30 keer gezegd maar ze deden zo overdreven. Ik werd echt behandeld alsof ik één of andere misdaad had gepleegd. Ze wilden hun gegevens en mijn gegevens hebben blabla want er moest echt een notitie van gemaakt worden want dit kon echt niet. Nouuuu bizar. Ik zei ook dat ik het nergens op vond slaan maar toen werd hij alleen nog maar bozer dus ik dacht oke ik kan beter mijn mond houden. Nou toen werd het nog erger want hij wilde haar ouders gaan bellen! Ik zei dat ik hun nummers niet had (had ik wel) toen kreeg ik weer zo’n kutopmerking naar m’n kop van: ‘You’re looking after them and you don’t even got numbers of their parents? And that’s an au pair..’. Maargoed maakte me echt niet uit wat hij allemaal te melden had over mij ik zat alleen maar te hopen dat hij die ouders niet ging bellen. Ze wilden uiteindelijk met me mee naar huis om daar nummers te regelen en ze dan te bellen, dat is toch belachelijk. IK zei dat hij ze nu niet kon bellen want ze hadden een circusshow. ‘I’m a policemen, I can call everyone who I want, whenever I want’. Nouuu die man spoorde echt van geen kanten. Ik word weer helemaal gek als ik eraan denk. Toen besloot ik maar om heel zielig te gaan doen, dat hielp aan de ene kant niet omdat hij maar boos bleef doen, maar ook weer wel want op een gegeven moment zei die: Okay, you’re going home right now, one child in the buggy, one on your hand all the time and watch them all the time. Dus ik dacht okeeee wegwezen hier! Ik keek nog even om om nogmaals sorry en thank you te zeggen maar het enige wat hij terug zei was: Look to the children, not to us!! Haha wat een debiel! Ik zit er nu wel heel de tijd om te lachen, maargoed het was wel even schrikken natuurlijk. Toen maar lekker naar huis gegaan en daar verder gespeeld, daar kon ik ze tenminste niet uit het oog verliezen en daar waren tenminste geen verschrikkelijk politiemannetjes die denken dat ze alles zijn. ’s Avonds is Ilse nog even langs geweest om een film te kijken, ze had niks te doen en ik vond het wel gezellig anders zou ik heel de zaterdagavond alleen zitten, is ook niet leuk natuurlijk.
Vandaag was ik gelukkig vrij. Ooh trouwens gister toen India naar bed ging en we haar beddy zochten, bleek ie wéér kwijt te zijn. En ik dacht al o god die zijn we vast ergens buiten kwijt geraakt die zien we nu echt nooit meer terug. Maaar, toen ging ik vanochtend weer eens hardlopen na lange tijd, en jahoor daar lag ie, midden op de weg. Twee keer in één week haar beddy teruggevonden, ik ben dus toch best wel een goede au pair! Vanmiddag met een Duits meisje die ik al eens eerder had ontmoet naar Spitafields market (blijkt Londens grootste markt te zijn maar ik vond het niet heel bijzonder) en naar Brick Lane (dat Aziatisch marktje met eettentjes en Vintagewinkeltjes enzo) geweest. Was wel gezellig! De zon schijnt hier al trouwens heel de week en het is superwarm. Dus ik dacht woensdag ik ga eens lekker bruin worden. Heel de middag in de zon gezeten en toen ging ik kijken en ik was verkleurd dus ik helemaal blij natuurlijk. En toen keek ik ’s avonds nog eens in de spiegel en toen was ik knal- en knalrood. En het deed ook echt pijn. En nu lekker aan het vervellen echt heel fijn.
Maargoed al met al heb ik weer twee hele leuke weken achter de rug! En ik kijk ook al uit naar volgend weekend want dan is het hier Dutch Queensday!! Geen idee hoe ze erbij komen maar wel echt heel erg leuk. Het is op Trafalgar Square (groot plein in het centrum waar alle feesten gevierd worden), dus het zal best een aardig feestje worden met alle dutchies, heb er zin in!

  • 11 April 2011 - 07:47

    Willeke Heij:

    Ha die An,
    Je moet je verhalen maar gaan bundelen, dan kan je het bij thuiskomst als avonturenboek uitgeven.
    Jij moet een beschermengel op je schouder hebben en niet zo'n kleintje ook. Ten eerste had ik al op het politiebureau gezeten, opgepakt wegens onoplettendheid. (weer in mijn broek gepist)(ik zou de hele dag met verschoningen in mijn tas rondlopen) Ten tweede had ik die beddy nooit meer teruggevonden en ten derde was ik uiteraard hartstikke verzopen op die Titanic. Ten vierde had ik blazen op mijn lijf gehad van het lange zonnen en zou twee dagen vreselijke jeuk hebben voordat de boel zou gaan vervellen. Kortom, ik zou een rotweek hebben gehad..............
    Gezellig hoor dat Roald is geweest. Nu komen je vader en zus nog. Koninginnedag en het huwelijk van W. en K. Je hebt uiteraard weer een prima seizoen uitgekozen. Ook dat hoort bij A.Z. ( ik ben helemaal niet jaloers hoor)Volgens mij is het een groot feest daar.
    Geniet ervan, voordat je het weet loop
    je hier weer in het gareel.

    Groetjes Willeke

  • 11 April 2011 - 07:47

    Liza:

    hahaha annie wat een dingen maak je ook mee. Brushing a piggie hahaha

  • 11 April 2011 - 11:06

    Margreet:

    Almost arrested by two bobbies... echt niet leuk !!! Gelukkig zie jij ook daar de humor van in, knap hoor! Zoveel avonturen al beleefd, en je zit nog niet eens op de helft van je aupair tijdperk. Ben erg benieuwd wat er allemaal nog volgt...

    Hartelijke groeten van Margreet

  • 11 April 2011 - 12:15

    Tante Annie.:

    Hallo Anne,
    Wat was het weer een heerlijk lang verslag.Je maak wat mee zeg als
    au pair.Maar of er nu veel meisjes zijn die als au pair naar Engeland gaan en
    met de politie in aanraking komen
    dat geloof ik niet.Maar dat kan er nog wel bij.Het is altijd wel wat,je kan zo een boek schrijven over je au pair tijd.Ik lees je verslag meestal wel twee
    maal en geniet ervan.


  • 11 April 2011 - 16:09

    Marly:

    Jeetje Anna...je zat met je tijdschriftje in het gras nog zeker op de roze wolk van Roald . Potverdikkie zeg..... wel een gelukkie dat ze je weer vonden je mag ze NOOIT uit het oog verliezen dat is voor eens en altijd een goede leer geweest !!!!!
    Leuk zijn die foto's geworden van jou en Roald voor de Big Ben en voor de Tower , leuke herinnering voor later.
    Alle gekheid op een stokje , pas goed op het leuke grietje kom weer snel naar haar kijken. Net bij de ANWB een boekje en tijdschrift over Londen gekocht en..........een goede stekker voor mijn Carmen krulset.
    Liefs , Marly

  • 11 April 2011 - 22:16

    Jettie:

    Hoi Anne,

    Wil je even snel feliciteren met je moeder.
    Schrijf van de week wel even wat meer ok.

    Groetjes Jettie


  • 13 April 2011 - 14:02

    Ellen :

    Wat een verhaal over die politie, belachelijk. Fijn dat het leuk was met roald. Succes met je circusact, lukt dat nog een beetje?

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Verenigd Koninkrijk, Londen

Mijn eerste reis

Au pair in Londen

Recente Reisverslagen:

29 Juli 2011

The end

16 Juli 2011

The goodbye

08 Juli 2011

Festival & Gay Parade

27 Juni 2011

Tennis, picknicken en Ice bar

13 Juni 2011

We're friends, aren't we?
Anne

Actief sinds 13 Nov. 2010
Verslag gelezen: 213
Totaal aantal bezoekers 52539

Voorgaande reizen:

13 September 2013 - 26 Januari 2014

Istanbul

30 Januari 2011 - 26 Juli 2011

Mijn eerste reis

Landen bezocht: