Grease, paaseitjes zoeken en heel veel zon - Reisverslag uit Londen, Verenigd Koninkrijk van Anne Zijleman - WaarBenJij.nu Grease, paaseitjes zoeken en heel veel zon - Reisverslag uit Londen, Verenigd Koninkrijk van Anne Zijleman - WaarBenJij.nu

Grease, paaseitjes zoeken en heel veel zon

Door: annezijleman

Blijf op de hoogte en volg Anne

28 April 2011 | Verenigd Koninkrijk, Londen

Hi everyone,

En weer een weekje voorbij! Ik ben al over de helft, wat gaat het toch enorm snel. Gelukkig zit ik hier nog wel ruim 2,5 maand want ik heb nog heel veel dingen die ik wil doen en zien. Was een erg leuke week en dat kwam eigenlijk vooral omdat het zo ontzettend lekker weer was! Heel de week onwijs zonnig en warm, echt zomer! Doordeweeks gewoon gewerkt, en het weekend lekker vrij gehad. Ben normaal alleen op zaterdag vrij maar opa&oma kwamen langs, voor Pasen en zo, dus ze hadden me zondag niet nodig. Ik ben veel met India Rose buiten geweest, lekker in de tuin gespeeld en naar de speeltuin geweest, en daarnaast hebben we geknutseld voor Pasen. Eieren geverfd, mandje gemaakt, dat soort dingen.

Vrijdagavond ben ik naar het centrum gegaan, om wat te gaan drinken met een Duits en Frans meisje (die Duitse kende ik al en die Franse nog niet). Eerst naar een pub geweest waar een live band aan het optreden was. Was heel leuk maar het was onwijs druk dus we zijn verhuisd naar een andere pub, namelijk ‘de Hems’, de Nederlandse pub hier, waar ik volgens mij al eens eerder over verteld heb. Zaterdag had ik met Jorien afgesproken (alle andere au pairs waren of naar Nederland, of hadden bezoek), om lekker naar het park te gaan en ’s avonds wilden we proberen om kaartjes te krijgen voor een musical. En dat was gelukt! Kaartjes voor Grease kunnen regelen, die voor de één na laatste week speelde. Was echt onwijs leuk! 1e Keer dat ik hier naar een musical ging maar ik wil het zeker vaker doen. Er draaien hier ontzettend veel musicals en als je geluk heb kun je kaartjes krijgen voor een niet al te hoge prijs dus ik denk dat er nog wel meer musicals volgen. In het park was het ook leuk. Zo druk altijd in die parken hier, niet normaal! Er zijn echt een stuk of 8 grote en die liggen gewoon allemaal vol als het lekker weer is! Lekker in de zon gelegen en bruin geworden! Later in de middag werd het steeds minder warm en op een gegeven moment begon het zelfs te regenen en te onweren! Net Nederland hier. Daar renden we dan door de regen in onze korte broekje! We zijn nog even naar Trafalgar Square geweest (voordat het begon te regenen). Het was St. George Day, één of ander Engels feest, dus er waren optredens bezig. Was wel leuk om even te zien, maar laaang niet zo leuk als het feest van vorige week natuurlijk! Ook nog even the National Gallery ingeweest, een groot, bekend museum naast Trafalgar Square met schilderijen.. Klinkt saai, dat was het ook! We waren er dan binnen 10 minuten ook weer verdwenen. Maargoed, zijn we daar ook weer geweest!

Zondag kwam ik beneden en India was met haar ouders en opa&oma paaseieren aan het zoeken in de tuin. Ik werd geroepen dat er ook nog wat eieren voor mij lagen verstopt dus ik mocht ook zoeken hihi! Lang geleden dat ik dat voor het laatst heb gedaan! Tijd om te zoeken had ik niet, want India verraadde alles. Daarna op pad gegaan naar Hampstead, waar ik met Josephine had afgesproken. Ik was best heel erg vroeg van huis gegaan en toen smste ze dat ze wat later was, dus ik had heel veel tijd. Toen besloot ik maar om nog een museum te bezoeken, en niet één, maar twee! Jullie zullen vast denken dat ik ontspoord ben, maar dat valt opzich wel mee. Maar er zijn hier zoveel museums, bijna allemaal gratis, dus ik vind toch wel dat ik een paar van de bekende gezien moet hebben nu ik hier zolang zit.. Ik loop er ook geen uren, maar kijk gewoon even rond. En soms zie ik wel iets leuks, maar meestal vind ik er niet veel aan. Maarja, toch goed om er even geweest te zijn. Zondag was ik eerst naar National Portrait Gallery geweest, een beetje het zelfde als National Gallery maar dan wat leuker. Waren namelijk allemaal portretten van bekende mensen, van de Britse geschiedenis maar ook mensen van nu. En overal stond een klein verhaaltje bijgeschreven over die persoon. Was opzich wel interessant. Daarna had ik nog steeds tijd, dus toen maar naar het British Museum geweest. Was ik ooit al geweest, maar dat was maar 5 minuten dus toen had ik niet echt wat gezien. Nu weer niet lang geweest want zo boeiend was het ook weer niet, maar wel wat meer dingen gezien (je ziet daar allemaal kunst en zo van alle culturen). Nou toch leuk dat ik daar ook weer ben geweest! Heb nu nog een paar museums waar ik heen wil, waarvan de meesten ook leuk voor kinderen zijn dus dan kan ik met India Rose gaan, vindt zij ook leuk! Een tijd gezocht naar de uitgang van het British Museum, het is daar niet normaal groot, en toen op weg gegaan naar Hampstead. Ligt in het noorden van Londen en is een heel rijk, luxe plaatsje. Blijken ook heel veel bekende mensen te wonen, maar we hebben er helaas geen één kunnen spotten. Onwijs mooi daar, grote huizen, leuke straatjes, groot park. Dus we vermaakten ons prima. ’s Avonds weer de lange weg naar huis gegaan en toen was het weekend helaas alweer over!
Kom net terug van mijn talencursus. Niet die waar ik vorige keer over vertelde maar een andere. Was vorige week voor het eerst geweest, was niet heel bijzonder, maar wel beter dan die andere. Dus ik ga deze maar volgen, het is beter dan niks. Ook al zeiden Alex en Moira net dat ze vinden dat ik helemaal geen cursus nodig heb omdat ik hartstikke goed Engels spreek! Vind ik zelf niet, maar toch leuk om te horen ghehe. Het is eigenlijk 2 keer per week maar ik heb maar tijd om het één keer per week te volgen dus ik doe alleen de donderdag. En dan af en toe hebben ze een soort examen, zo’n Cambridge examen. De volgende is over ongeveer 1,5 maand, dus ben benieuwd hoe ik dat er vanaf ga brengen!

Morgen is dé dag waar heel Engeland al maandenlang van op z’n kop staat en waar heel de wereld over praat: The Royal Wedding! Eerst zou ik heel de dag moeten werken, dus ik baalde daarvan natuurlijk. Gister hoorde ik dat ik waarschijnlijk ’s middags vrij zou zijn, en net werd me verteld dat ik heel de dag vrij ben!! Dus ik kan alsnog naar het centrum om er wat van mee te krijgen. Iets zien zal wel niet gebeuren, het wordt echt onwijs druk natuurlijk. Maarja toch leuk om erbij te zijn en de sfeer te proeven en zo. Zondag toen ik met Jorien nog even langs Buckingham Palace liep was het al helemaal versierd met vlaggen en bloemen en alles was al afgezet. Een week van tevoren!! Kun je nagaan wat voor gekkenhuis het gaat worden. Maargoed, het zal in heel de stad wel een groot feest zijn dus ik heb er zin in! ’s Avonds waarschijnlijk uit met Danilo, India’s eerste au pair. Hij komt uit Brazilië en studeert nu in Italië en is hier nu voor een weekje op bezoek. Hij is heel grappig en gezellig dat als het allemaal doorgaat wordt dat vast een leuke avond!
Zaterdag is het natuurlijk Koninginnedag bij jullie. In de Hems wordt het gevierd voor alle Nederlanders hier maar helaas moet ik zaterdag heel de dag werken. ’s Avonds is er een circusshow dus Alex en Moira zijn heel de dag in de weer en moeten ’s avonds optreden. Wel jammer dat ik er niet bij kan zijn, maarja ik kan bij de circusshow gaan kijken, is ook hartstikke leuk!!
En maandag gaan we op vakantie jeeeh! Ik dacht naar Schotland maar helemaal zeker weet ik het niet en ik heb ook geen idee wat het allemaal inhoudt want ze moeten daar ook werken ofzo dus ik moest wel gewoon oppassen, ik weet het allemaal niet. Maarja is weer even wat anders, wordt vast leuk. Alleen was het een beetje jammer dat papa en Sophie ook volgende week zouden komen, en dat had natuurlijk niet meer zoveel zin als ik er niet zou zijn. Ze hebben het gelukkig kunnen verzetten naar begin Juni!

Nou wel weer genoeg verteld. Ik ga lekker douchen en slapen, want ik moet er natuurlijk wel een beetje goed uit zien als ik me ga vertonen op The Royal Wedding! O ja nog een paar dingen. 1. Er zitten hier vossen! Ik ging laatst ’s avonds naar huis, zat er ineens een vos midden op de stoep! Ik schrok me dooood. Maar dat blijkt hier dus heel normaal te zijn dat je ’s avonds en ’s nachts van die beesten ziet rondlopen. Ik vind het maar niks! 2. Ik was vandaag in de speeltuin met India en toen vroeg een rare man die er met zijn zoontje ook was aan me of het een jongen of een meisje was! Nouu ik dacht wat is dat nou weer voor vraag, zou hij serieus zijn!? Maar hij was dus gewoon serieus. Dus ik zei het is een meisje, is best te zien toch? Maar haar lange haar, vlechtjes, kleren en stem maakten het voor hem niet duidelijk genoeg denk ik. Later was ik met India op de tennisbaan, een beetje aan het proberen te tennissen, en toen liep hij langs. Hij kon ook tennissen zei hij dus of ik even met hem wilde tennissen. Nou dat wilde ik wel proberen, maar hij bakte er niks van. Die ballen waren ook heel slecht (van de 1pound shop), dus hij had het idee om heel perongeluk een bal over te slaan naar de andere baan en dan een (goede) bal van hun te pakken. Dus ik zei nou ik denk dat we beter kunnen vragen of we gewoon even een bal mogen lenen. Maar hij vond zijn idee beter dus dat deed hij maar het werkte natuurlijk niet want we kregen gewoon onze eigen bal terug. Toen maar een bal gevraagd, maar nog steeds kon hij het niet. Na een paar minuten wilde India tennissen, dat vond ik helemaal niet erg dus toen ben ik lekker met India gaan tennissen en is hij weggegaan. Vreemde man. 3. Nu ga ik echt stoppen, doeeeei

  • 28 April 2011 - 21:42

    Jettie:

    Hey Anne,

    Meid wat een verslag weer.
    Ga wel weer vrolijk slapen, zit hier te gniffelen om dat rare verhaal over die man.
    Eerst die stomme vraag over India en daarna dat gedoe met die tennisbal.
    Wat en onwijs vreemd type zeg!
    Ik wil je even heel veel plezier wensen morgen, ik ga op tv kijken of ik je kan ontdekken :-)
    Geniet van je "vakantie" en fijn dat pap en Sophie het konden omzetten.
    Nu heb je het in juni lekker nog te goed moet je maar denken.

    Groetjes

  • 28 April 2011 - 22:42

    Marly:

    Hoi hoi ,
    Net een reactie geplaatst maar waarschijnlijk is er iets verkeerd gegaan. Het is al laat dus ik MOET naar bed anders zit ik morgen te slaperig voor de buis naar Kate and Wiliam te kijken. Uitkijken met al die rare snuiters in Londen en tennis jij nu maar gewoon alleen met India lijkt me wel zo verstandig. Veel plezier met de oude au-pair en natuurlijk alvast een fijne (nog onbekende) vakantietrip met de family.

  • 29 April 2011 - 07:44

    Ellen:

    Wat een verhaal, pas op met die enge griezels hoor, houd het maar bij die meiden en de oude aupair van india, veel plezier met de vakantie en vandaag in londen met de bruiloft. over een uur begint bij ons de tv uitzending, moet helaas werken vanmiddag en je moeder ook. groet ellen.

  • 29 April 2011 - 15:50

    Marijke:

    Hi anne, leuk verslag weer!
    Eline en ik hebben in sportcity nog even geprobeerd je te spotten in de Westminster, ... Maar te veel planten , zeg maar bomen, in het pad. Zat je goed?.. ;-)
    Groetjes Marijke

  • 04 Mei 2011 - 16:25

    Lotte.:

    hoi anne
    ik ben weer bij oma aan het logeren.
    oma en ik vinden je foto`s heel leuk.
    hoe is het in Londen? is het daar leuk?
    gisteren ben ik met oma wezen zwemmen.vandaag zijn we gaan winkelen.groetjes van oma en lotte.

  • 05 Mei 2011 - 08:25

    Margreet:

    Ik denk dat je je vader (en je moeder ook natuurlijk) erg trots maakt door zoveel cultureels te doen, ook al blijf je er geen uren. Ben errug benieuwd naar je verhalen over The Wedding, dat zal een spektakel zijn geweest, zeg!! Op de tv zag het er allemaal al fantastisch uit, dus van dichtbij zal dat ongetwijfeld nog beter zijn geweest. Ben ook benieuwd of de reis inderdaad naar Schotland was of toch naar een andere bestemming??? Hopelijk heb je er iig van genoten!!
    Liefs,
    Margreet

  • 09 Mei 2011 - 10:34

    Vincent En Anneke:

    Hoi Anne,
    Zo te lezen heb je het prima naar je zin. Volgens ons is het een grote vakantie. We hadden verwacht dat je bruidsmeisje zou zijn bij The Royal Wedding. Maar geen Anne gezien. Maar leuk dat je de sfeer hebt geproefd. We zullen binnenkort je reisverslag van Schotland lezen. Jammer dat Ton en Sophie nog niet zijn geweest, maar we lezen dat ze nu in juni komen. Jesse is een leuk ventje, is flink gegroeid. En lacht al volop. Levi is een ondernemend ventje, is gek op knopjes en stekkers, dus die moet je goed in de gaten houden. Binnenkort komen ze een weekje logeren.
    Groetjes

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Verenigd Koninkrijk, Londen

Mijn eerste reis

Au pair in Londen

Recente Reisverslagen:

29 Juli 2011

The end

16 Juli 2011

The goodbye

08 Juli 2011

Festival & Gay Parade

27 Juni 2011

Tennis, picknicken en Ice bar

13 Juni 2011

We're friends, aren't we?
Anne

Actief sinds 13 Nov. 2010
Verslag gelezen: 193
Totaal aantal bezoekers 52532

Voorgaande reizen:

13 September 2013 - 26 Januari 2014

Istanbul

30 Januari 2011 - 26 Juli 2011

Mijn eerste reis

Landen bezocht: