Wimbledon & Legally Blond - Reisverslag uit Londen, Verenigd Koninkrijk van Anne Zijleman - WaarBenJij.nu Wimbledon & Legally Blond - Reisverslag uit Londen, Verenigd Koninkrijk van Anne Zijleman - WaarBenJij.nu

Wimbledon & Legally Blond

Door: annezijleman

Blijf op de hoogte en volg Anne

23 Mei 2011 | Verenigd Koninkrijk, Londen

Lieve allemaal,

Hoe gaat het met jullie? Met mij gaat het prrrima zoals altijd haha. Het is alweer een tijdje geleden dat ik iets heb geschreven en uiteraard heb ik weer ontzettend veel gedaan en meegemaakt!

Vorig weekend was echt een onwijs leuk weekend!! Vrijdagmiddag was ik vrij, maar de rest moest allemaal werken. Ik ben dus maar weer eens in mijn eentje op pad gegaan. King's Road is een bekende winkelstraat, waar vaak celebrities worden gespot, Kate en William waren er die week daarvoor nog gesignaleerd. Dus ik dacht ik ga eens even een kijkje nemen. Geen enkele celebrity gezien natuurlijk en de winkels waren ook niet leuk dus dat viel een beetje tegen. Toen op zoek gegaan naar het National Army Museum omdat ik die nog wou zien. Nou na 30 km en 3 uur te veel gelopen te hebben (was de verkeerde weg gegaan voor de verandering dus ik was onwijs omgelopen) had ik het eindelijk gevonden. Sommige dingentjes waren wel interessant maar over het algemeen ook niet veel aan. Toen was het alweer avond en toen ben ik op weg gegaan naar Red Bridge, waar Ilse woont. We gingen namelijk met z'n 3en (Ilse, Cheryl, ik) naar de Eighties bar! Een club bij Ilse in de buurt, en daarna bleven we bij haar slapen. Was een gezellige avond!
De volgende dag werden we wakker omdat haar kindjes haar kamer binnen kwamen. Hihi waren echt leuke kindjes, 2 meisjes van 5 en 7. En die vader hebben we ook ontmoet, die was Nederlands. Heel raar was dat, toen ik daar thuis was had ik weer een beetje het gevoel dat ik in Nederland was, doordat we gewoon Nederlands met die man konden praten, en ook met die kindjes.
Maargoed toen we eenmaal ons bed uit waren zijn we naar de andere kant van Londen vertrekken, op naar Wimbledon! Wilde ik echt heel graag heen en die andere meiden wilden het ook wel zien, ondanks dat niemand tennist. Eerst door het stadje gelopen, wat overigens ook heel leuk was, en toen aangekomen bij het tennisgedeelte. Heel anders dan ik had verwacht. Lag gewoon naast een weg en het was een soort grote tennisclub. Ook wel logisch natuurlijk, maar ik had echt een heel bijzonder iets verwacht. Er liepen ook gewoon mensen die daar tennisten! Heel raar ik snap dat niet, zouden die gewoon lid zijn van t.v. Wimbledon ofzo haha?? Wil ik ook wel! Ze waren natuurlijk wel helemaal in Wimbledon style, nette witte pakjes enzo! We hebben het museum bekeken, was het opzich wel leuk maar niet heel boeiend. Ging over de geschiedenis van tennis enzo en ook wel dingetjes van nu. Zo hing er een onwijs scherm met info over die superlange wedstrijd van vorig jaar, de langste wedstrijd ooit, en er hingen tennispakken van bekende tennissers, Federer, Sharapove, Williams en nog meer! En daarna mochten we nog een kijkje nemen op het centre court!!! Superleuk! Wel gewoon vanuit een kamertje door een groot raam, we konden niet op de tribune ofzo, maar alsnog! Viel alleen heel erg tegen, het was onwijs klein! Kijk maar op de foto's, het is zo anders dan op tv. Ik had het idee dat het bij het ABM Amro toernooi nog groter was, ook al kan ik me dat niet voorstellen. Maar ik vond het wel echt onwijs leuk en bijzonder om daar te zijn!
Toen lekker gegeten met z'n allen en toen ben ik het hele rot end weer naar huis gegaan, om even uit te rusten en om te kleden enzo want 's avonds zouden we naar The Penthouse gaan! Dat is een best wel bekende club in Londen en is echt heel mooi daar. Het is in een gebouw op de 6e en 7e verdieping, dus je hebt een heel mooi en goed uitzicht over de stad. Je ziet gewoon de London Eye en Big Ben als je daar staat te dansen, superleuk! Was ook weer een geslaagde avond!

Zondag begon mijn 'werkweek' gewoon weer, dus dat is allemaal wat minder interessant natuurlijk. Het is nu wel heel anders want India gaat sinds vorige week naar nursery! Hoorde ik zondag ineens dat er misschien een plekje vrij kwam voor haar (er zijn hier onwijs lange wachtlijsten) en maandag kregen we te horen dat ze dinsdag kon begonnen. Heel leuk, voor haar zodat ze leeftijdsgenootjes kan ontmoeten en lekker kan spelen daar, en voor mij omdat ik dan wat meer vrij ben haha. Het is elke doordeweekse ochtend van 9 tot 1. De nadelen zijn alleen dat het best wel ver is, dus ik moet of minstens een half uur lopen of steeds de bus pakken, waar ik ook een hekel aan heb. En het is één of andere rare school die de kinderen verbiedt om tv te kijken! Of naja ze verbieden het niet echt, maar in de schoolregels stond dat ouders hun kinderen moeten beschermen tegen de media zoals tv en alles. Dus in plaats van elke dag ongeveer een uur tv kijken, is de tv nu verboden terrein voor India! Alleen op zaterdagochtend mag ze nog tv kijken. Nou keek ze niet zo heel vaak tv als ik aan het oppassen was, maar als ik 's avonds moest babysitten, of het was echt een lange dag, liet ik haar altijd wel tv kijken. Vond het altijd heerlijk als ze tv aan het kijken was, heel de tijd zo’n kind vermaken is niet altijd even leuk. Dus ik ben het niet helemaal eens met deze regel haha! En nog een nadeel, ze stond eerst altijd rond half 9 ofzo op maar nu staat ze om 7 uur op, wat betekent dat ik rond die tijd wordt wakker geschreeuwd of gehuild of gekrijst. Ik heb al oordoppen gekocht haha want ik kan daar echt niet tegen, maar daar krijst ze gewoon doorheen helaas. Maar nu ben ik dus meestal tot een uurtje of 1/2 vrij (tot nu hebben brengen haar ouders haar erheen gelukkig) en dan moet ik 's middags en/of 's avonds werken.

Nou,vrijdag weer weekend jeeh! 's Avonds met wat meiden naar Shoreditch geweest, uitgaansgedeelte van de 'echte' Engelsen. Was ik al eens geweest, maar dit keer naar een andere club toen geweest. Was heel erg leuk! Alleen het is zo irirtant om vanaf daar naar huis te gaan, we zijn om half 2 die club uit gegaan, en om 4 uur kwam ik thuis! En dat stukje dat ik van de bus naar huis moest lopen heb ik in 100 meter 4 vossen gezien!! Echt niet grappig, ik vind die beesten doodeng!

Zaterdag wilden we met z'n allen naar Mamma Mia, de musical. Helaas waren de kaartjes heel erg duur dus dat hebben we maar niet gedaan. Er draaiden gelukkig wel wat andere leuke musicals. We hebben ons opgesplitst, de helft is naar Chicago gegaan en de andere helft (waaronder ik) koos voor Legally Blond. Was echt onwijs leuk!! Chicago bleek niet veel aan te zijn dus had gelukkig de goede keuze gemaakt. Toen met Ilse en Anouk uiteten geweest en daarna naar Tiger Tiger gegaan, voor een paar uurtjes. Allemaal de laatste metro naar huis gepakt omdat veel vandaag gewoon moesten werken en we waren nog moe van vrijdag!

Gister eerst lekker uitgeslapen. Toen ben ik naar India's nieuwe school gegaan, daar waren zij al met z'n 3en want er was een soort feestdag. Kraampjes en spelletjes om te doen enzo. Was heel leuk. Heb leuke knutseldingetjes gemaakt met India en ze heeft op een ezel gezeten hihi heel schattig. Toen we op weg naar huis waren kreeg ik een smsje van Moira dat ze heel ziek was en naar huis was gegaan van haar werk. En of ik wat wilde gaan doen met India buitenshuis, naar de film of uiteten ofzo. Nou dat wilde ik natuurlijk wel! We hebben onze spullen thuis gedropt en toen kwam Bina's vader ons ophalen om naar de bioscoop te brengen, Bina ging ook mee namelijk. Ik bij die bioscoop vragen of er kinderfilms draaiden die avond, kreeg ik als antwoord: Ja, Pirates of the Caribbiën. Haha leek me niet zo'n goed plan om daarheen te gaan met ze, dus toen zijn we met de bus naar Greenwich gegaan om te kijken in die bioscoop daar. Daar gaven ze ook als enige optie voor een kinderfilm Pirates. Voor de rest geen bioscopen in de omgeving dus dat kon helaas niet doorgaan. We zijn wel lekker uiteten geweest met z'n 3en. Hihi wel raar, zitten zij daar aan tafel te kleuren en zit ik om me heen te kijken, niemand om mee te praten! Voel je je ook zo stom. Maar het was wel leuk verder! Daarna nog even naar de speeltuin geweest en toen weer naar huis! Hoop dat Moira snel beter wordt want donderdag gaan we naar New Castle, waar ze een festival hebben. En ze moet 3 acts opvoeren dus dat zou wel heel erg zijn als ze nog steeds zo ziek is.

India kwam trouwens net thuis van school dus ik vroeg hoe het was. Schreeuwt ze echt keihard: I’m not happy!! Ik viel bijna achterover zo hard, niet normaal. Ze heeft echt 2 kanten, 1 van het leuke, lieve, schattige meisje en een andere van het verschrikkelijke, verwende kreng! En die laatste komt helaas ook redelijk vaak voor. Maar meestal is ze heel leuk hoor!! Ze zegt tegenwoordig elke 10 minuten: I love you. Eerst was het echt nog heel schattig omdat ze het heel af en toe zei, maar nu is het net zoiets als ‘hallo’, ze zegt het echt heel de dag door. Laatst zat ze op de wc en ik was in haar kamer, schreeuwt ze opeens: Annaaaaa? Dus ik dacht die heeft hulp nodig of iets, en ik roep terug: yes? Roept ze: I LOVE YOUUU! Haha dat was wel heel erg lief!!

Nou donderdag dus lekker naar het festival, die week daarna komen papa, mama en Sophie al, daarna ga ik naar Spanje, dat weekend daarna misschien naar Cambridge! Wat heb ik toch een zwaar leven als au pair zijnde..

  • 23 Mei 2011 - 19:34

    Gulia:

    En dan ook nog naar Parijs poeheeeee!

  • 23 Mei 2011 - 19:46

    Liesbeth Zijleman:

    Laat ik ook eens iets plaatsen in deze reactierubriek! Normaal reageer ik niet omdat we zeer regelmatig mailen of skypen, maar toch een keer leuk om hier een keertje tussen te staan.
    Je blijft het maar proberen met die musea, interessant of niet, als je er maar geweest bent! Heel Londen wordt verkend! Zijn je schoenzolen nog niet versleten?
    En tja, die vossen....dat heb je van je moeder hoor, angst voor alles wat leeft en beweegt.
    Ik zat vorige week nog tussen honden en kippen, alles werd voor mij achter slot en grendel gedaan, ernstig toch...
    Nou lieverd, ondanks je vele oppasuurtjes heb ik geen medelijden met je, integendeel. Je geniet met volle teugen en daar ben ik blij om. Geniet van het leven is mijn motto, dat weet je en dat volg je goed op hoor!
    Gelukkig zie ik je snel, want ik ga je nu toch wel missen hoor!

    Dikke kus van je moedertje!!

  • 23 Mei 2011 - 19:59

    Liza:

    annieeee!
    klinkt superleuk, wat heb je het toch zwaar als au pair zijnde.. ik ben nu super druk met examens maar ik BELOOF je echt dat ik ga mailen zodra ik weer tijd heb (het net even pauze genomen om je verslag te lezen, niet tegen Willie zeggen dan wordt ze boos). maar haha wat een grap dat ze nog even vanuit de wc roept dat ze van je houdt. toch fijn om te weten hè hihi. geniet ervannnnn kus!

  • 23 Mei 2011 - 21:00

    Ellen:

    WAT LEUK winbledon. Jammer dat het geen tournooi tijd was.

  • 24 Mei 2011 - 19:21

    Marly:

    Ja ja Annetje , je hebt het inderdaad ontzettend zwaar daar in Londen.
    Ach.....die India.. dat mag best hoor af en toe een beetje je slechte kant laten zien ik ben in ieder geval nog steeds fan van haar. Volgens mij mis je het tennissen best wel , had je niet een paar wereldballen kunnen slaan daar op Wimbledon.
    Ughh vossen midden in de nacht griezelig brr gelukkig ben jij een stoer wijffie. We mailen... Liefs +++

  • 26 Mei 2011 - 09:39

    Margreet:


    Mmmmm, vossen in Londen... Dat doet mij denken aan de volgende zin:
    The quick brown fox jumps over the lazy fox.
    Ken je 'm ?? Alle letters van het alfabet worden in deze zin gebruikt. Grappig he???
    Voor de rest gaat het best goed met mij... Vanavond zie ik je moeder weer, dan gaat het nog beter met mij!!
    Liefs,
    Margreet

  • 26 Mei 2011 - 10:59

    Margreet:

    Oeps... de zin moet zijn:

    The quick brown fox jumps over the lazy DOG !!!

  • 26 Mei 2011 - 12:16

    Tante Annie.:

    Hallo Anne.
    Wat heb je toch een leuk leventje Anne.Het is als au pair wel een beetje zwaar als je moet oppassen
    ( grapje.) Eigenlijk dacht ik dat je als au pair op moest passen en dat je af en toe vrij kreeg om uit tegaan.Het is in jou geval precies anders om.Maar ik vind het heerlijk voor je en geniet iedere keer weer van je verslag.
    Dag Anne, tot je volgende verslag.

    Tante Annie.

  • 27 Mei 2011 - 11:42

    Willeke:

    Ha die An,

    Sorry voor de late reactie maar ben niet eerder in de gelegenheid geweest. Sta te veel op de tennisbaan met je moeder. nou meid, maak je maar geen zorgen dat je een half jaar niet gespeeld hebt want je moeder staat momenteel ook de sterren van de hemel te slaan na haar blessure. Ze moet overal invallen en op de "racket-ochtend"rommelen ze met haar pasje om maar met haar te mogen spelen ( verzekerd van de winst) errug he. Dat Londen is een hele goede zet van je geweest Anne, veel meegemaakt, veel geleerd en veel gezien. Hoop dat je straks weer kan "wennen" aan dit saaie landje. Liza heeft net haar laatste examen gehad, Latijn. Ging redelijk ( dacht ze ). Het is nu afwachten An. Jou moeder hoefde niet met dichtgeknepen billen af te wachten of je geslaagd was of niet. Ik sluit me 16 juni met de telefoon op in het toilet want vrees een half uur lang voor een complete leegloop..........
    Je hoort het nog. Heel veel plezier nog en een super gezellige week toegewenst als Ton, Liesbeth en Sophie je komen bezoeken.

    Groetjes Willeke

  • 30 Mei 2011 - 10:06

    Jettie:

    Hoi Anne,

    Hoe is het, alles goed in Londen?
    Hoe was het festival, was Moira weer opgeknapt?
    Ik wens je alvast hele gezellige dagen met je ouders en zusje toe.
    Gezellig dat Sophie bij jou komt slapen!
    Pas op want ik loop ook een paar dagen in Londen rond en wie weet komen we elkaar nog tegen :-)
    Veel plezier.

    Groetjes Jettie

  • 16 Juni 2011 - 16:03

    Lorrieeee:

    AHHHHH ik wil India opeten!! Zo lief dat I LOVE YOU hahaha.. Snap inderdaad dat het na een tijdje zoiets als hallo wordt, maar toch zo schattig hihi! Ze gaat je denk ik echt missen als je weg bent!! Zo, ik ga door naar je volgende verslag, loop achterrrrrr..

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Verenigd Koninkrijk, Londen

Mijn eerste reis

Au pair in Londen

Recente Reisverslagen:

29 Juli 2011

The end

16 Juli 2011

The goodbye

08 Juli 2011

Festival & Gay Parade

27 Juni 2011

Tennis, picknicken en Ice bar

13 Juni 2011

We're friends, aren't we?
Anne

Actief sinds 13 Nov. 2010
Verslag gelezen: 2639
Totaal aantal bezoekers 52536

Voorgaande reizen:

13 September 2013 - 26 Januari 2014

Istanbul

30 Januari 2011 - 26 Juli 2011

Mijn eerste reis

Landen bezocht: