city of london - Reisverslag uit Londen, Verenigd Koninkrijk van Anne Zijleman - WaarBenJij.nu city of london - Reisverslag uit Londen, Verenigd Koninkrijk van Anne Zijleman - WaarBenJij.nu

city of london

Door: annezijleman

Blijf op de hoogte en volg Anne

06 Februari 2011 | Verenigd Koninkrijk, Londen

Weer even een nieuw reisverslagje voor jullie!
Ik heb volgens mij weer een hoop te vertellen. Je maakt hier zoveel mee in zo'n korte tijd, echt bizar! Heb ook echt het gevoel dat ik hier al een hele tijd zit, maar ik ziet hier pas een week..

Nouja, heb het in ieder geval nog steeds heel erg naar mijn zin!
Donderdagochtend was ik vrij. Ik ben (in mijn eentje!) de omgeving wezen verkennen. Ben naar de top van Charlton (wijk waar ik woon) gelopen en vanaf daar de bus gepakt naar Blackheath. Dat is een wijk hier dichtbij met een enorme groene vlakte. Was heel mooi en ik heb daar even door het dorpje gelopen. Het was donderdag trouwens ook heel lekker weer, zon enzo, dus dat maakte het ook wel een stuk leuker. Moira had een plattegrond voor me gemaakt dus vandaar dat ik een beetje wist waar ik heen moest. Alsnog veel op de gok gedaan en alweer alles goed gegokt, toch wel erg briljant al zeg ik het zelf. (heb wel veel moeten zoeken en was een busstop te ver gegaan, dus moet een eind lopen, maar ik had het wel gevonden!). Vanaf Blackheath naar het Greenwich park gelopen en het is daar echt zo mooi! Heel groot, een heel mooi uitzicht, eekhoorns (geen eekhoornen!) die gewoon rond lopen en heel veel mensen die aan het hardlopen en skeeleren enzo zijn. Je kon daar trouwens ook op de nulmeridiaan staan en er is iets met de tijd ofzo, een speciaal museum. Maar daar had ik geen tijd voor dus dat ga ik nog wel eens doen! Heb trouwens geen foto's gemaakt, want ik dacht dat mijn camera leeg was (ik had 'm wel meegenomen), maar later bleek dat je 2x op het on-knopje moest drukken voordat ie aangaat. Lekker dom dus weer, maargoed zal er nog vaak genoeg komen, dus die foto's komen nog wel. Ik heb gister wel foto's gemaakt en vandaag wat van mijn kamer, dus die zal ik hier wel even bij plaatsen.
Ben in Greenwich ook nog even door het centrum en de markt gelopen, ook erg leuk! En heb een I love London trui gekocht, hihiiii!
Donderdagmiddag moest ik op India Rose passen maar ik kan me echt meer herinneren wat we gedaan hebben, heel erg! Moest haar 's avonds voor het eerst op bed leggen, en dat ging in de eerste instantie heel goed maar toen ik de deur dicht deed en naar beneden ging kwam ze me weer achterna! Want ze wou haar papa en mama nog zien maar die waren niet thuis! Dus toen hebben we samen op de trap zitten wachten tot ze thuis kwamen, want ze konden elk moment thuis komen.

Vrijdag moest ik tot 3 uur op India Rose passen en zou 's middags vrij zijn. We hebben eerst even getekend, doktertje gespeeld en dat soort dingen, en gingen toen op zoek naar een speeltuin die hier vlakbij zou zijn. Overal gezocht, grote heuvel opgelopen, aan mensen gevraagd, maar ik kon gewoon geen speeltuin vinden! Dus toen zijn we maar weer naar huis gegaan.. Daarna moest ik haar bij the hangar (waar die circusschool is) afzetten en op weg daarheen zag ik die speeltuin! Beetje jammer, maargoed nu weet ik het wel voor volgende keer!
Vrijdagmiddag ben ik naar een klein shoppingcentre in Charlton geweest, waar nog best wat leuke winkels waren.

Zaterdag ben ik voor het eerst echt in het centrum geweest! Had met 4 meisjes afgesproken bij Portobello Road, in Notting Hill. 1 van hen was ook deze week aangekomen, en die andere 3 zaten er al een tijdje. Zij hebben ons een beetje rond geleid en alles laten zien. Ik heb zooooveel gezien en zooooveel gelopen, niet normaal! Bij Portobello Road (een lange straat met een markt) gestart en toen naar Kensington Palace gelopen en ik weet niet eens meer wat de route was maar ben in ieder geval in Harrods geweest, door Oxford Street gelopen (alleen maar leuke winkels!), Big Ben, London Eye, Buckingham Palace en nog veeel meer gezien. Heb het allemaal niet goed bekeken, we liepen overal snel doorheen omdat we zoveel wilden doen. Maar weet nu wel een beetje waar alles is en hoe het in elkaar zit (ik snap zelfs al het vervoer hier, echt een wonder!) dus kan komende tijd veel bekijken en veel doen. 'S avonds hebben we in een leuk restaurantje/eet café gegeten en zijn toen allemaal weer naar huis gegaan. Was echt een hele leuke dag en waren allemaal hele leuke meiden!

Vanochtend was ik vrij, heb alle 29 foto's (ik heb ze net geteld) die ik bij me had opgehangen! hangen nu 3 grote slierten foto's in mijn kamer, heel leuk! Vanmiddag ben ik met India Rose naar het zwembad geweest. Ze vindt zwemmen helemaal geweldig en er was een glijbaan die toch best wel hoog en stijl was en daar wilde ze graag vanaf. Ik dacht eerst dat het geen goed idee was, omdat ze er nog een beetje te klein voor is, maar toch maar gegaan. En je ging ook echt hard maar ze vond het helemaal leuk! En ze wilde again and again and again, dus ik ben er denk wel een stuk of 20 keer afgeweest, achter elkaar!!

Ooh trouwens, deze site is heel raar want dat plaatje van waar ik ben klotp niet. Volgens mij wordt er aangegeven dat ik in Afrika zit? En er staat ook dat ik in Great-Britain, Gouda ben. Dat is ook een beetje vreemd. En ik zag ook laatst ineens iets over Wit-Rusland.. Haha snap er niks van en weet ook niet hoe ik het kan veranderen dus ja. Maargoed het gaat natuurlijk vooral om de reisverslagen!
Ik zal nog even wat foto's plaatsen en dan ga ik lekker slapen! Moet morgen van half 10 tot half 5 of half 6 werken, dat is best lang!

Bedankt voor het lezen allemaal en ik zal snel weer iets schrijven!


byeeeeeeee x

  • 06 Februari 2011 - 23:13

    Marly Scholten:

    Wat heerlijk dat jij nu al heel veel leuke dingen weet in Londen.
    Zelfs hoe de metro werkt...dat scheelt wanneer we je komen opzoeken !!!!!! Zal mijn wandelschoenen vast oppoetsen .

  • 07 Februari 2011 - 00:45

    Floor Van Zoest:

    Anne!
    Wat 'n leuke verhalen al! Klinkt goed allemaal! Volgens mij ga jij je prima redden die paar maanden! Keep up the good work! ;)
    Liefs,

  • 07 Februari 2011 - 07:56

    Liesbeth:

    Hoi schat

    Maandagochtend, werken...maar mijn teamleidster attendeerde mij op je verslag en ik ben toen snel gaan lezen natuurlijk. Een goed begin van de week voor mij!
    Ik moet erg lachen om je blunders, je leert het ook niet af he?
    Je geniet enorm, dus ik ook!
    Dag lieverd!!!!

    x x mamsie

  • 07 Februari 2011 - 14:24

    Tante Annie.:

    Hallo Anne.
    Wat maak jij in een korte tijd veel mee.Leuk dat je al met andere
    meisjes kan gaan winkelen.
    Even geen kindertaaltje.Fijn dat je het zo kan combineren.

    Tante Annie.

  • 07 Februari 2011 - 15:56

    Jettie:

    Hoi Anne,

    Meid wat een belevenissen allemaal.
    Je maakt in een week meer mee dan in 3 maanden in Gouda.
    Het gaat je allemaal prima af zo te lezen.
    Heb je trouwens ook goed opgelost met je kleding, riemen en sieraden bij het inchecken.
    Was zeker alleen wel lastig toen je bij de controle alles in het bakje moest leggen.
    Jij had wel 2 bakken nodig zeker :-)
    Leuk om te lezen hoe het allemaal gaat dus ik blijf uitkijken naar je volgende verslag.

    Groetjes Jet

  • 07 Februari 2011 - 17:39

    Willeke:

    Ha die An,

    Fijn dat je het zo naar je zin hebt. Omdat er zoveel gebeurt op een dag, heb je( denk ik) het gevoel dat je er al heel lang bent.
    Ook leuk dat je een paar gezellige meiden hebt ontmoet, kunnen jullie lekker over elkaars gezin roddelen. Geniet van alles en tot horens maar weer.

    Willeke

  • 07 Februari 2011 - 18:39

    Anneke:

    Hoi Anne,
    Wat leuk om te lezen hoe het met je gaat. En je moeder maar altijd zeggen, dat je nooit ergens de weg kunt vinden. Klopt niets van hoor, je verdwaalt zelfs niet in het grote Londen.
    Geniet lekker van de grote stad! Shoppen, uitgaan en werken en wat leuk dat je ook al anderen kent!
    Ik blijf je met veel plezier volgen!

  • 07 Februari 2011 - 21:40

    Marga:

    Wat maak jij veel mee in korte tijd helemaal top hoor,leuke kamer!
    Leuk dat het zo klikt daar,
    Dan is het veel makkelijker voor je,
    Liefs uit gouderak

  • 11 Februari 2011 - 23:02

    Marly:

    Hey Annetje , leuk om al de foto's te bekijken. Ik verbaas me dat je nu al een stel meiden kent. Geniet van dit komende weekend en niet teveel naar het lekkere bakkertje gaan .

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Verenigd Koninkrijk, Londen

Mijn eerste reis

Au pair in Londen

Recente Reisverslagen:

29 Juli 2011

The end

16 Juli 2011

The goodbye

08 Juli 2011

Festival & Gay Parade

27 Juni 2011

Tennis, picknicken en Ice bar

13 Juni 2011

We're friends, aren't we?
Anne

Actief sinds 13 Nov. 2010
Verslag gelezen: 227
Totaal aantal bezoekers 52471

Voorgaande reizen:

13 September 2013 - 26 Januari 2014

Istanbul

30 Januari 2011 - 26 Juli 2011

Mijn eerste reis

Landen bezocht: