Op naar de trapeze - Reisverslag uit Londen, Verenigd Koninkrijk van Anne Zijleman - WaarBenJij.nu Op naar de trapeze - Reisverslag uit Londen, Verenigd Koninkrijk van Anne Zijleman - WaarBenJij.nu

Op naar de trapeze

Door: annezijleman

Blijf op de hoogte en volg Anne

21 Februari 2011 | Verenigd Koninkrijk, Londen

Nog even snel een stukje schrijven over de afgelopen week, voordat ik vertrek naar mijn eerste trapezeles! Jaja, het is zover hoor, ik ga beginnen met lessen volgen in de circusschool. Alex en Moira hadden het er vanaf het begin al over dat ze het leuk zouden vinden als ik daar eens een les zou proberen en deze week begon een nieuw semester. Dus de komende 6 weken heb ik elke maandagavond trapezeles! Eens kijken of ik er wat van bak.. Ben erg benieuwd in ieder geval en heb er veel zin in!

Dit was een drukke week. Alex was voor een week in China en we waren dus met z'n 3e thuis. Wel even anders, aangezien we hier eest met z'n 6e waren. Heb veel op India Rose moeten passen, maar we hebben een hoop leuke dingen gedaan. Ondere andere 2 keer naar Greenwich geweest (naar de grote speeltuin in het park daar), naar de indoor speeltuin geweest en naar het park hier in de wijk. Woensdag kwam Bena (dat vriendinnetje waar ik ook soms op moet passen) hier en dat was echt heel fijn, want ze hebben heel de middag samen gespeeld dus ik hoefde bijna niks te doen, heerlijk! 2 kindjes was misschien toch wel makkelijker geweest dan 1, dan hebben ze elkaar en hoef ik voor minder vermaak te zorgen. Maargoed, daarvoor ben ik hier nu eenmaal.
Heb het trouwens nog steeds heel erg naar mijn zin hoor! India Rose is echt een schatje en je merkt wel dat ze steeds meer aan me gaat wennen, dus dat is wel fijn. En als ik verhalen van anderen hoor mag ik al helemaal blij zijn dat ik hier zit. Zo sprak ik zaterdag een Italiaans meisje dat hier nu 2 weken zit en die zit echt bij een verschrikkelijk gezin. Ze moet 50 uur per week werken, en verdient daarmee 100 pond in de maand! En daarnaast moet ze ook nog eens voor zichzelf koken en eet ze alleen en heeft ze amper contact met die mensen. Nou dan is het bij mij toch wel even anders. Heb echt niks te klagen!

Vrijdagmiddag was ik vanaf 3 uur vrij en had ik met Ilse afgesproken, dat meisje dat ik 2 weken geleden had ontmoet. We zijn samen naar Greenwich geweest. Even door het park gelopen enzo, en op de nulmeridiaan gestaan! Daarna de Thames overgestoken en naar Canary Warf gegaan, waar ik nog nooit was geweest. Dat is echt het kantoorgedeelte van Londen, met een hoop wolkenkrabbers enzo. Daar zijn ook een aantal gebouwen met heel veel (leuke) winkels. Dus was leuk om daar rond te kijken en ga er zeker binnenkort een keer shoppen, het is namelijk heel dichtbij! 's Avonds hebben we daar wat gegeten en toen weer naar huis gegaan.

Zaterdag had ik afgesproken met 3 buitenlandse meisjes, 2 Duitse en een Italiaanse. Zij zaten hier allemaal 2 weken en hadden ook nog niet echt veel van het centrum gezien, dus we hebben een hoop rondgelopen en dingen bekeken. Sommige dingen die ik al had gezien, zoals de Big Ben en London Eye, maar ook een aantal nieuwe dingen zoals Horse Guards (waar de wacht wordt gehouden) en Covent Garden (soort klein overdekt winkelcentrum waar ook straatartiesten optreden). We zijn ook even naar het British Museum geweest, waar kunst van over de hele wereld te zien is. Was niet zo heel boeiend dus daar zijn we niet lang gebleven. Maarja, je moet toch kunnen zeggen dat je daar bent geweest als je voor zo'n lange tijd in Londen zit. Voor de rest was het erg leuk, ook om weer wat nieuwe meisjes te ontmoeten. Moet wel zeggen dat er echt een verschil is met Nederlandse meisjes. Met die buitenlandse was ik na een tijdje wel uitgepraat omdat je het toch alleen maar over de standaard dingen hebt/kan hebben, en het waren ook wel een beetje stille, rustige meisjes. Met die Nederlandsen (degenen die ik tot nu toe heb ontmoet in ieder geval) kan ik echt aan 1 stuk door praten en is het toch wel wat gezelliger. Daarom heb ik die buitenlanders zaterdagavond maar gedumpt voor de Nederlanders!! Neehoor grapje, niet echt gedumpt. 2 gingen rond 5 uur al weg en Ilse ging met 2 andere meisjes uiteten in het centrum en ik kon me. Ik zei tegen die Italiaanse dat ze ook wel mee kon maar ze is uiteindelijk toch maar naar huis gegaan (wat eigenlijk wel fijn was, nu konden we lekker Nederlands praten). Was een erg gezellige avond!

Ben trouwens toch maar gaan hardlopen, goed he! Ben deze week al 3 keer geweest en wil zoiets wel volhouden. Het is wel lastig steeds heuvel op, heuvel af, maar ik merk dat het steeds beter gaat. Gister ging ik weer en ik was weer eens de weg kwijt voor de verandering, dus toen heb ik echt een groot stuk gelopen (en een stuk langer dan ik van plan was, maar ik heb het volgehouden hoor!). Gistermiddag moest ik India's bed verschonen en heb daarna met haar geknutseld. 's Avonds zijn we naar de circusschool geweest want daar gingen ze een film kijken van de afgelopen show. Echt zo gaaf om te zien. Wat die mensen allemaal doen, niet normaal, m'n bek viel steeds open. Hoop dat er in de tijd dat ik hier ben nog een show is, zodat ik mee kan doen! Neehoor grapje, ik denk niet dat ik erg talentvol ben aan de trapeze dus meedoen aan een show gaat 'm niet worden, maar zou het wel heel leuk vinden om er één in het echt te zien!

Vandaag even de was gedaan en wat dingetjes opgeruimd, en ook mijn kamer even schoongemaakt. India Rose vindt dat allemaal erg leuk om te doen dus die hielp me. . Als we bijv. boven aan de trap stonden en ik liet wat vallen (we hebben een wasrek boven de trap, heel de apart) kon zij mooi naar beneden om het te halen, dus dat had ik even goed geregeld haha! Voor de rest had ik niet veel aan haar hulp en liep ze meer in de weg, maargoed, toch lief dat ze me steeds wil helpen. Voor de rest weer geknutseld en heb haar daarna naar Moira gebracht.
Moet morgen nog oppassen en daarna al een soort van weekend! India gaat woensdag naar opa&oma, die hier best ver vandaan wonen, en blijft daar t/m zaterdag. Heerlijk rustig weekje dus! En Alex en Moira gaan daar als het goed is vrijdag heen en dan komen ze zaterdag met z'n 3e terug, dus ik ben ook nog eens een dagje alleen thuis. Ze gaan woensdag en donderdag hier een grote opruiming en schoonmaak houden zeiden ze (mag ook wel) en of ik eventjes wou helpen beide dagen. Maar dat is echt maar 2 uurtjes per dag ofzo en voor de rest lekker vrij! Dus ga denk maar eens shoppen! Dat heb ik nog niet gedaan sinds ik hier ben, schandalig. En aangezien ik hier nu al 3 weken ben en laatst heb gelezen dat Londen verkozen is tot de beste winkelstad ter wereld, heb ik geen keus en ga ik deze week een hoop leuke winkels opzoeken!

Ik heb trouwens gister gehoord dat mama en Marly 10 maart hierheen komen, echt heel erg leuk! Ze blijven van donderdagmiddag t/m maandagochtend, dus we hebben een genoeg tijd om een hoop leuke dingen te doen. Heb heel veel zin om ze weer te zien!

Ik zal nog een paar foto's van deze week erbij plaatsen en dan ga ik maar eens wat eten en op naar mijn trapeze les, haha wat een grap!
Jullie horen snel hoe het was!

Liefs uit Londen!

  • 21 Februari 2011 - 18:30

    Ilse:

    heel veel plezier vanavond ben echt benieuwd!

  • 21 Februari 2011 - 19:00

    Willeke Heij:

    Ha die An,

    Ten eerste van harte gefeliciteerd met je vader.
    Ben heel benieuwd hoe het je vergaat op de trapeze. maar goed, ik verwacht van Anne Zijleman een soort natuurtalent. Ook dit zal je wel weer goed afgaan. Ik krijg het gevoel als ik je berichten lees dat het een soort lange vakantie is........
    Prima hoor, geniet ervan. Als ik het verhaal hoor van die Italiaanse au-pair heb je toch maar enorm geboft. Dan is het helemaal niet errug om twee uurtjes op te ruimen. Goed van je dat je aan het hardlopen bent en die heuvels verbeteren enkel maar je conditie.
    Ik hoor nog wel hoe het je vergaan is vanavond.

    Groetjes Willeke

  • 25 Februari 2011 - 10:09

    Lotte.:

    hallo anne,
    ik ben bij oma aan het logeren.
    ik heb je verhaal gelezen en ik vind
    het leuk.
    groetjes van oma en lotte.

  • 06 Maart 2011 - 19:50

    Julia:

    Ann Sailorman. Wij hebben ook een wasrek boven de trap...

  • 06 Maart 2011 - 19:50

    Julia:

    Ann Sailorman. Wij hebben ook een wasrek boven de trap...

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Verenigd Koninkrijk, Londen

Mijn eerste reis

Au pair in Londen

Recente Reisverslagen:

29 Juli 2011

The end

16 Juli 2011

The goodbye

08 Juli 2011

Festival & Gay Parade

27 Juni 2011

Tennis, picknicken en Ice bar

13 Juni 2011

We're friends, aren't we?
Anne

Actief sinds 13 Nov. 2010
Verslag gelezen: 280
Totaal aantal bezoekers 52475

Voorgaande reizen:

13 September 2013 - 26 Januari 2014

Istanbul

30 Januari 2011 - 26 Juli 2011

Mijn eerste reis

Landen bezocht: