Weekendje weg met het circus - Reisverslag uit Londen, Verenigd Koninkrijk van Anne Zijleman - WaarBenJij.nu Weekendje weg met het circus - Reisverslag uit Londen, Verenigd Koninkrijk van Anne Zijleman - WaarBenJij.nu

Weekendje weg met het circus

Door: annezijleman

Blijf op de hoogte en volg Anne

31 Mei 2011 | Verenigd Koninkrijk, Londen

Nog even snel een verslagje voordat ik India en Bina op moet halen bij the hangar. Lucy (Bina’s moeder) doet mee met British got talent en ze zitten nu in de semi-finals! En die zijn dus vanavond, heel spannend! Wordt live uitgezonden dus wij zitten met z’n 3en voor de tv! Als ze doorgaan zitten ze in de finale. Hopen dat het gaat lukken!

Gister thuisgekomen van het festival. Was erg leuk! We zijn donderdagochtend weggegaan, we waren in totaal met z’n 12en. Hele vrachtwagen vol met spullen meegenomen. Het was in New Castle, in het noorden, dus het was een aardig stuk rijden. Maar ik zat met een Poolse man in de auto, die van het opbouwen en alles is, en die is echt heel grappig dus ik heb heel de rit gelachen! We verbleven bij kennissen van Alex en Moira (ouders van vrienden van hun) die in Darlington wonen, vlakbij New Castle. Ze wonen op een soort grote boerderij met onwijs veel weilanden dus wij zouden met z’n allen op het veld kamperen en Moira, Alex en India konden bij hun in huis want ze hadden een logeerkamer. Het was in het begin van de week, toen ik nog in Londen was, heel lekker weer en ik had niet bedacht dat 1. Het weer om kon slaan, 2. New Castle veel noordelijker ligt dus dat daar kouder zou zijn en 3. Je met kamperen warme kleren nodig hebt. Ik had mijn koffer dus ingepakt met zonnebrillen, jurkjes en slippers, heel slim! Gelukkig had ik op het laatst nog even voor de zekerheid een warme broek en een trui erin gedaan en die zijn uiteindelijk mijn redding geweest! Wat was het koud daar zeg, en regen en wind! Lekker met z’n allen de tenten opgezet in de regen en toen binnen thee gaan drinken met die mensen. Alex en Moira reden met die soort van vrachtwagen dus die kwamen later aan, toen wij aan de thee zaten. Na een tijdje zeiden ze tegen die mensen: En dit is Anne, onze au pair. En toen zeiden die mensen: Ooh, dus jij bent Nederlands? En toen zei ik heel verbaasd: Huh ja jullie ook?? Zij bleken ook Nederlands te zijn, of in ieder geval die vrouw, die man was Engels maar die sprak wel Nederlands. Heel grappig! Waren echt heel leuke mensen! Even later kwam het goede nieuws dat er nog een kamer over was in het huis en ik was de gelukkige die daar mocht slapen! Zo wat was ik blij! Ik zag er al helemaal tegenop om 4 nachten in een tent in de kou en regen te slapen, naast paarden die je om 6 uur wakker hinniken en zo’n vies moddergrasveld over te moeten lopen als je naar de wc moet of wilt douchen. Maar dat ging dus niet door want ik had een heeerlijk grote kamer met een lekker warm bed, een grote spiegel, een bureau en van alles en nog wat! Wat een geluk! We zijn donderdagavond naar een pub geweest daar in de buurt om wat te gaan eten. De pub wou net de keuken gaan sluiten en toen kwamen wij daar met z’n 12en binnen zetten haha, waren ze niet zo blij mee. Vrijdag zijn zij met z’n allen naar New Castle gegaan om alles op te zetten. Moira bleef thuis want die was nog steeds een beetje ziek, en India en ik konden ook thuis blijven. We zijn heel de dag op die mensen opgetrokken. Ze hebben ons de kleine shetlandpony’s laten zien en die konden we voeren, we hebben met de honden gewandeld, lekker geluncht, in de zandbak in de tuin gespeeld, Nederlandse liedjes gezongen met z’n allen etc. Was echt een leuke dag! Ik sprak natuurlijk heel de tijd gewoon Nederlands met ze, en steeds als we een gesprek voerden kwam India ertussen en begon ze zogenaamd mee te praten in het Nederlands: mallaaballublabliblu. Zoiets. Haha het was zo grappig, steeds als we wat zeiden begon ze zulke dingen te zeggen. Ik heb haar geleerd Ik ben India Rose te zeggen, en ze kan ook al bijna de eerste zin van het liedje Papegaaitje leef je nog zingen, zo schattig!
Zaterdag en zondag was het festival. We gingen er al vroeg heen zodat ze nog wat konden trainen en er zouden een soort van workshops worden gegeven. Dat ging niet echt door maar af en toe kwamen er wat kinderen kijken en die lieten ze dan een beetje trapeze doen en jongleren en zo. Ik heb ook weer even mijn jongleer- en hoelahoepskills kunnen trainen! Om half 7 en half 9 waren de shows. Ik had al veel van de acts gezien maar het blijft leuk om ze opnieuw te zien! Kwam ook best veel publiek op af en iedereen was heel enthousiast. India had ook nog een act! We hadden een soort leeuwenmuts gekocht en ik had haar als leeuw geschminkt en zo ging ze als leeuw op de bungee! Beetje heen en weer schommelen met een liedje van Lion King op de achtergrond, echt heel heel schattig was dat! Ik heb het gefilmd met Alex z’n camera, dus dat hoop ik binnenkort even op mijn laptop te kunnen zetten. Gisterochtend weer de 6 uur durende reis naar huis voortgezet en nu weer lekker thuis! Was een geslaagd weekend dus met alle circusartiesten, het zijn allemaal echt onwijs leuke mensen.

Ik ga nu 2 heel drukke, maar vooral heel leuke weken tegemoet: bezoek van papa, mama en Sophie, dan naar Spanje (Alex en Moira hebben weer een festival en India kon niet mee omdat ze te jong was. Haar opa&oma zitten in hun appartement in Spanje en voor de rest is er niemand die de hele week op haar kan passen ,dus was de enige oplossing dat ik met haar naar Spanje zou gaan, naar die opa en oma. Vond ik helemaal niet erg natuurlijk!) en hopelijk dat weekend daarna naar Cambridge. Lijkt me wel heel erg leuk om te zien, Cambridge de studentenstad! Maargoed dat moet ik allemaal nog maar zien of dat doorgaat. Ik verheug me in ieder geval heel erg op alles wat gaat komen!

Had voordat ik wegmoest geen tijd meer om mijn verslag af te maken en te plaatsen dus dat doe ik nu, na British got talent gezien te hebben. Ze zijn niet door helaasss!! Heel jammer, maar ze waren wel goed en toch heel knap dat ze zo ver zijn gekomen natuurlijk. Hun naam was ‘Enchanted’, dus voor degene die het leuk vinden kunnen de act terugkijken op youtube (gewoon Enchanted British got talent invullen en dan kom je bij de filmpjes). Bij het filmpje van de semi-final zie je in het voorstukje the Hangar (de circusschool), dus dat is wel leuk om te zien!

Over 2 weken, als ik al mijn vakanties en avonturen achter de rug heb, horen jullie weer van me!

Liefs

  • 01 Juni 2011 - 06:02

    Jettie:

    Hoi Anne,

    Wat hebt je weer een avontuur achter de rug.
    Echt heel bijzonder wat je allemaal meemaakt.
    Zou natuurlijk nooit gebeuren als je als au pair bij een gezin terecht zou komen zonder circusschool.
    Maakt het allemaal wel heel apart he!
    Hoe heb je het er zo uit kunnen pikken :-)
    Wat een mazzel dat je niet in die koude tent hoefde te slapen.
    Moest wel weer lachen om je zonnebrillen,jurkjes en slippers.
    Is ons allemaal denk ik weleens overkomen (mij wel tenminste).
    Gelukkig had je nog een trui en een warme broek bij je.

    Nogmaals veel plezier met pap,mam en Sophie en........... je kunt gewoon nederlands met ze praten hoor.
    Blijkt dat je engels zo goed is dat die mensen het niet aan je hadden gehoord dat je uit Nederland komt.

    Groetjes Jettie

  • 01 Juni 2011 - 08:21

    Margreet:

    Weer erg genoten van je verhalen, Anne. Enne... ik weet het nu zeker: je bent geen 'kampeerders-type' (ik ook niet, by the way) !!!
    Héél veel plezier met Sophie en je ouders in Londen én een goede reis naar Spanje, wat een bofferd ben je!
    Hartelijke groet,
    Margreet

  • 01 Juni 2011 - 12:34

    Anneke:

    Hoi Anne,

    Wat heb je het weer leuk gehad.Je zult nog heimwee krijgen naar je au pair tijd. Geniet er de komende weken nog maar van. Heel veel plezier de komende dagen met je ouders en Sophie en natuurlijk ook veel plezier in Spanje.

    Bestaan er trouwens ook 50 + au pairs? Je zou er zelf ook zin in krijgen!

    Hartelijke groet!

  • 01 Juni 2011 - 13:07

    Marly:

    Goh Anne , ik begin nu toch wel een beetje erg jaloers te worden op alle leuke dingen die jullie beleven. Het is maar van de saaie in Nederland. Deze ervaring pakt niemand je meer af.... kun jij straks nog wel wennen bij moeders thuis ?????
    Heel veel lol en plezier met elkaar in Londen. Sophie zal het er geweldig vinden. Meid......hoe kon je die kou trotseren brrrrrr zat al te rillen toen ik het las. Gelukkig ben je nooit een pieper geweest dat scheelt !!
    Liefs , Marly
    Ik haal de familie op van het station zondag..hoor ik meteen alle verhalen.

  • 01 Juni 2011 - 20:42

    Willeke Heij:

    Ha die An,
    Allemaal weer volop fijn als ik het zo eens lees. Ik heb vanavond je vader/ moeder en zus op de trein gezet dus die zie je morgen. Ze hebben voor drie weken bagage bij zich ( ook voor jou spullen) dus ik ben benieuwd hoe je dat allemaal weer mee terug brengt. Maar dat is van latere zorg.Het worden weer mooie zonnige dagen dus geniet van het bezoek. Die India Rose is wel om op te vreten zeg maar het is er wel een met een sterk willetje. Maar goed, op deze manier maak je nog eens wat mee en heb je wat te schrijven...... Heel veel plezier de komende dagen, ook een fijne week in Spanje en ik lees t.z.t. wel weer een fraai verslag van je.

    Groetjes Willeke

  • 06 Juni 2011 - 10:30

    Tante Annie.:

    Hallo Anne,
    Hier even een late reactie op je verslag.Het was weer een heel
    verhaal,maar zo leuk om te lezen.
    Ik zal het het missen als je weer in Nederland zal zijn.Aan je moeder ga ik vandaag of morgen een mailtje sturen om te vragen hoe het weekeind is geweest.Je moeder heeft ook een leuke stijl van schrijven.
    Dag Anne. Tante Annie.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Verenigd Koninkrijk, Londen

Mijn eerste reis

Au pair in Londen

Recente Reisverslagen:

29 Juli 2011

The end

16 Juli 2011

The goodbye

08 Juli 2011

Festival & Gay Parade

27 Juni 2011

Tennis, picknicken en Ice bar

13 Juni 2011

We're friends, aren't we?
Anne

Actief sinds 13 Nov. 2010
Verslag gelezen: 197
Totaal aantal bezoekers 52470

Voorgaande reizen:

13 September 2013 - 26 Januari 2014

Istanbul

30 Januari 2011 - 26 Juli 2011

Mijn eerste reis

Landen bezocht: