Viva Hollandia - Reisverslag uit Londen, Verenigd Koninkrijk van Anne Zijleman - WaarBenJij.nu Viva Hollandia - Reisverslag uit Londen, Verenigd Koninkrijk van Anne Zijleman - WaarBenJij.nu

Viva Hollandia

Door: annezijleman

Blijf op de hoogte en volg Anne

19 April 2011 | Verenigd Koninkrijk, Londen

Zoals verwacht was zaterdag, the Dutch Queensday at Trafalgar Square, helemaal geweldig!! Het feest was onwijs leuk, en het werd allemaal nog een stukje leuker omdat Julia erbij was! Jaja dat was een mooi verhaal. We zaten woensdagavond op msn te praten en op de één of andere rare manier kwamen we op het idee dat ze dit weekend wel langs zou kunnen komen. Helemaal enthousiast op zoek gegaan naar een ticket maar alles bleek ontzettend duur te zijn dus het ging 'm helaas niet worden. Totdat we een busticket voor 80 euro ontdekte! Donderdag geboekt en vrijdag was ze hier!! Superleuk natuurlijk, vooral omdat het zo onverwachts was. Vrijdagavond lekker uiteten geweest en toen de Tower Bridge bekeken. En zaterdag was natuurlijk de grote dag waar alle Nederlanders uit Londen zich al weken op hadden verheugd: Dutch Queensday!! Ben er met Julia heengegaan en al die andere au pairs waren er ook. Bijna iedereen in het oranje, heel veel nederlands gepraat om je heen, stroopwafels, (goudse!!) kaas, poffertjes, kroketten, frikandellen, patat met mayonaisse, bloemen, nederlandse artiesten, nederlandse liedjes die iedereen over heel Trafalgar Square mee stond te krijsen, dolle boel dus! Boris (winnaar van idols) was er haha, en ook nog een soort bandje, 'De Corona's', en dan konden er nummers aangevraagd worden en die gingen ze dan spelen. Allemaal bekende nederlandse liedjes en iedereen ging helemaal los haha het was echt heel erg leuk!! Daarna met z'n allen bij de Mac gegeten en toen naar Tiger Tiger gegaan. Was ook weer leuk, maar Julia en ik zijn lekker vroeg naar huis gegaan want we hadden al heel de dag staan dansen en springen dus onze voeten trokken het niet meer! Zaterdagochtend voordat we naar Trafalgar Square gingen hebben we trouwens nog even een klein wandelingetje door de stad gemaakt om alle bekende gebouwen te zien. Bij Horse Guards, waar altijd de wachters staan, begon net een wisseling van de wacht. Het was echt bizar die rare wachters stonden keihard te schreeuwen, als iemand aan de kant moest bijvoorbeeld, en die paarden die daar heel de tijd hadden gestaan zeg maar, die kregen een keiharde klap! Heel bizar. We werden gewoon bang van ze! Maargoed, was wel leuk om een keer gezien te hebben.
Zondag was de London Marathon, die ook door de straat vlakbij mijn huis ging, waardoor de wegen waren afgesloten. Heel vervelend, er reden nu namelijk geen bussen dus we moesten lopen naar het metrostation!! Een uur in de bloedhitte gelopen, beetje jammer. We zijn we naar Camden geweest. Was ik al een paar keer geweest maar het blijft zo leuk daar! 's Avonds naar de bioscoop geweest en toen weer lekker uiteten.
Maandag moest ik gewoon werken natuurlijk dus we hebben samen op India gepast. Ze vond India Rose ook helemaal leuk natuurlijk, zoals iedereen! 's Avonds had ik trapezeles en ze is meegegaan om te kijken en foto's te maken. Dus jullie kunnen eindelijk zien hoe ik daar aan die trapeze hang haha.
Vandaag was het echt ontzettend warm! We zijn naar Greenwich park geweest. Eerst met India en daarna samen lekker in de zon gelegen en nog even op het terras gezeten. Na het eten moest ze helaas weer weg jammerjammerrr. Ze zit de komende 7 uur in de bus dat arme kind. Maar het was echt onwijs leuk om elkaar weer even te zien natuurlijk. Als het goed is ben ik in Juni een weekje vrij en als het allemaal gaat lukken ga ik voor een paar daagjes haar opzoeken in Parijs, waar zij als au pair zit. Goed geregeld!

Afgelopen dinsdag was ik trouwens bij een talencursus wezen kijken. Was opzich wel leuk maar wel heel makkelijk en die methode was heel raar. Dan vroeg de leraar iets, en dan ging hij ook zelf antwoord geven maar jij moest 'm dan napraten.. Heel vervelend om dat heel de tijd te doen en ik weet ook wel de uitspraak van woorden, ik wil meer grammatica leren. Maar ik heb nu dus ook weer een andere gevonden en daar heb ik waarschijnlijk morgenavond een proefles. Hopelijk is dat wat beter, en anders ga ik denk alsnog die andere doen. Gewoon voor een paar weekjes, beter dan niks. Al gaat mijn Engels wel echt al stukken beter. Julia vond zelfs dat ik met een Engels accent praatte haha wat een grap, wie had dat gedacht?!!

Nou ik zal nog even wat foto's erop zetten, zodat jullie mee kunnen genieten van de koninginnedag in Londen en mij kunnen uitlachen als ik aan de trapeze hang, en dan ga ik lekker slapen!

Good night everyoneee!

  • 19 April 2011 - 22:17

    Jettie:

    Jeetje Anne,

    Petje af hoor!
    Respect voor alles wat je doet en meid wat ziet dat er indrukwekkend uit in die trapeze!!!!
    Je boft met al die feestjes ,afgelopen weekend Dutch Queensday en volgende week "het" huwelijk van William en Kate.
    Grappig trouwens die foto van "ons" stadhuis :-)

    Veel plezier de komende tijd en ik kijk weer uit naar je belevenissen.

    Groetjes Jettie

  • 20 April 2011 - 07:08

    Willeke Heij:

    Ha die An,

    Ik begin zo langzamerhand knap jaloers te worden. Het is een groot feest aan het worden daar in Londen. Dingen die lijken te mislukken, lukken toch op het laatste moment. Je bent echt een goudhaantje.
    Altijd al geweest trouwens. Maar goed, je hebt ook de gave overal het beste van te maken ( net als je moeder) Toch gek, ik heb helemaal niet meer het idee dat je daar aan het werk bent..... Geniet maar van alles zolang het nog duurt en tot horens maar weer. Groeten uit een bijzonder warm Gouda

  • 20 April 2011 - 10:56

    Ellen:

    vanaf een waarm tenerife zit ik je verslag te lezen, wat leuk dat je onverwachts nog meer visite hebt gekregen.

  • 20 April 2011 - 12:06

    Marly:

    Gelukkig ben je naar de Londense Hollandse koninginnedag geweest. Ik las het in de krant en dacht...oje...zou ze het weten ???? Maar hoe kon ik daar aan twijfelen Anne is echt Keessie Feessie .
    Leuk dat we nu eindelijk een foto van je zien aan de trapeze SUPER .
    Over een dikke week lopen wij weer in Londen , ik heb er reuze zin in vooral na het lezen van je verhalen.
    Kus en liefs , Marly

  • 20 April 2011 - 12:12

    Max:

    ey anne ik kom ook naar londen.
    en wat zie ik nu jij aan de bier?:O
    dat is toch voor jongens?

    x
    veel plezier nog
    met je circus lessen:P

  • 20 April 2011 - 20:58

    Marijke:

    Dus al die kroketten, frikadellen, patatje met, big macs en zo werk je weer weg met een beetje hangen in de trapeze... Dat eerste doen we je graag na, dat 2e kunnen we alleen van dromen. Knap hoor!
    Groetjes, Marijke

  • 22 April 2011 - 11:43

    Tante Annie.:

    Hallo Anne,
    Wat maak je toch leuke dingen mee.
    Na je au pair tijd kan je gaan studeren,reisleidster worden of
    schrijfster en ja,zelfs in het circus
    gaan werken.Geniet maar van deze tijd.Dag Anne,tot je volgende verslag.

    Tante Annie.

  • 12 Mei 2011 - 10:53

    Mariska:

    hee An, wat gaaaaaf!
    ik heb er even voor moeten zoeken maar nu toch gevonden haha
    het ziet er heftig uit joh! ik wil dit nog wel een keer in real life zien! xx

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Verenigd Koninkrijk, Londen

Mijn eerste reis

Au pair in Londen

Recente Reisverslagen:

29 Juli 2011

The end

16 Juli 2011

The goodbye

08 Juli 2011

Festival & Gay Parade

27 Juni 2011

Tennis, picknicken en Ice bar

13 Juni 2011

We're friends, aren't we?
Anne

Actief sinds 13 Nov. 2010
Verslag gelezen: 366
Totaal aantal bezoekers 52474

Voorgaande reizen:

13 September 2013 - 26 Januari 2014

Istanbul

30 Januari 2011 - 26 Juli 2011

Mijn eerste reis

Landen bezocht: